اخبار و مقالات

آیا سینی از ضروریات سرویس آشپزخانه است؟

آیا سینی از ضروریات سرویس آشپزخانه است؟

فارغ از نوع، مدل، طرح و جنس یک سینی، بدون شک می‌توان سینی را یکی از ضروری‌ترین بخش‌های سرویس آشپزخانه به شمار آورد. برخی افراد ممکن است یک سینی استیل گرد را مناسب بداند، فردی دیگر سینی استیل مربعی را بهترین انتخاب بداند و …؛ البته اینکه سینی به عنوان سینی چای ( سینی استیل چای، سینی پلاستیکی و … ) مورد استفاده قرار بگیرد و یا جهت مصارف دیگر، خود نکته‌ای است که نیاز به بررسی جداگانه‌ای دارد.

بهترین سینی کدام است؟

برخی نکات در هنگام خرید سینی به عنوان سرویس آشپزخانه

جنس سینی سرویس آشپزخانه

شکل سینی سرویس آشپزخانه

طرح سینی سرویس آشپزخانه

سایز سینی سرویس آشپزخانه

نوع کاربری سینی سرویس آشپزخانه

واقعیت این است که فارغ از سایر مصارف، سینی یکی از وسایل اصلی و اساسی هنگام مهمانی‌ها و مراسمات و پای ثابت آن‌ها به شمار می‌آید. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به سبک زندگی قرن حاضر، همراستا با سایر لوازم خانگی و سرویس آشپزخانه، سینی‌ها نیز از نظر شکل، وزن، جنس و طرح‌ها ، دچار تغییراتی شده‌اند.
زمانی که برای خرید یک سینی به فروشگاه لوازم خانگی و سرویس آشپزخانه مراجعه نمایید، با حق انتخاب‌های بسیار متنوعی روبرو خواهید شد، سینی استیل گرد، سینی استیل مربعی، سینی استیل چای، سینی استیل مستطیلی و … ، وجود چنین تنوعی ممکن است شما را برای یک انتخاب دقیق دچار سردرگمی کند.
شاید اگر بخواهیم بدون توجه به جنس سینی (سینی استیل گرد ، سینی استیل مربعی ، سینی پلاستیکی ، نقره و … ) و نوع کاربرد آن‌ها ( سینی استیل چای، سینی پذیرایی و … ) آن‌ها را به عنوان یکی از ضروری‌ترین لوازم سرویس آشپزخانه دسته بندی کنیم، بتوان رایج‌ترین انواع سینی را در موارد زیر دسته بندی نمود:

• سینی گرد
• سینی مربع
• سینی بیضی
• سینی مستطیل
• سینی پایه دار
• سینی بدون پایه
• سینی دسته دار
• سینی بدون دسته
• سینی طرح دار (نقش دار ، نقره کوب ، طلاکوب و …)
• سینی ساده
• و …

سینی در سرویس آشپزخانه

بهترین سینی کدام است؟

اگر نگاهی به مقالاتی که بر روی وب سایت هومیکسوم منتشر شده است نگاهی بیندازید، به طور واضح متوجه خواهید شد که ما در اکثر مقالات، به این سوال پاسخ می‌دهیم که بهترین و یا برترینِ فلان وسیله کدام است؟

هنگامی که با دقت به پاسخ‌های ارائه شده دقت نمایید، در تمامی آن‌ها به این نکته اشاره شده است که بهترین یا برترین بودن هر چیزی و به خصوص لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و سرویس آشپزخانه، در درجه اول بستگی به نیاز و سلیقه مصرف‌کننده دارد. یعنی پس از اینکه نیاز و سلیقه مصرف‌کننده مشخص گردید، آن زمان است که می‌توان بر اساس برخی معیارها، به بررسی این موضوع پرداخت که بهترین یا برترین بودن یک وسیله، در گرو چه ویژگی‌های می‌باشد.
به عنوان نمونه در مورد سینی، ممکن است برخی‌ها برای پذیرایی از مهمانان خود از سینی چای استیل استفاده کند و فردی دیگر تمایل به استفاده از سینی‌های نقرهدر لوازم آشپزخانه خود داشته باشد و برخی‌ها هم از سینی پلاستیکی استفاده نماید. ممکن است برخی علاقه چندانی به سینی استیل گرد، سینی استیل مربعی، سینی استیل چای و موارد مشابه در سرویس آشپزخانه خود نداشته باشند، در حالی که برخی‌های دیگر، به چنین سینی‌هایی علاقه‌ای خاص داشته باشند.

در چنین شرایطی حق با کدام یک از افراد است؟ آیا می‌توان حق را به برخی داد و از دیگران خرده گرفت؟ به هیچ وجه چنین عملی منطقی و درست نمی‌باشد. زیرا سلیقه هر فردی متفاوت است.
فردی ممکن است تمایل داشته باشد تا از سینی‌های فانتزی برای پذیرایی‌های خود استفاده نماید و برعکس، فردی تمایل به استفاده از سینی‌های اشرافی و حتی نقره‌کوب و طلاکوب داشته باشد. تمامی این موارد سلیقه‌ای و امری کاملاً شخصی است.

در فروشگاه اینترنتی هومیکسوم، تمامی لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه و سرویس آشپزخانه خود را به راحت ترین روش ممکن خریداری کنید و لذت خرید بهترین لوازم خانگی و سرویس آشپزخانه را بچشید

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی هومیکسوم 

برخی نکات در هنگام خرید سینی به عنوان لوازم آشپزخانه 

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، انتخاب نوع و مدل سینی، مشابه تمامی لوازم خانگی و سرویس آشپزخانه، کاملاً به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد و تنها شما هستید که می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.
اما توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید سینی (سینی استیل گرد ، سینی استیل مربعی ، سینی استیل چای ، سینی پلاستیکی و…) در کنار تمامی معیارهایی که برای انتخاب یکی سینی به عنوان یکی از لوازم سرویس آشپزخانه، حتماً چند معیار ساده را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

 جنس سینی در سرویس آشپزخانه

جنس سینی سرویس آشپزخانه 

جنس سینی ( فلز، پلاستیک، ملامین، چوب و … ) نقش بسیار مهمی هم بر روی استحکام آن دارد و هم اینکه در طرح و زیبایی آن اثری مستقیم خواهد داشت. بر این اساس شما بایستی در قدم اول، مشخص نمایید که کدام جنس از سینی سرویس آشپزخانه مناسب سلیقه و نیز پاسخگوی نیاز شما می‌باشد.

شکل سینی سرویس آشپزخانه 

فارغ از اینکه سینی مورد نظر شما یک سینی استیل چای و یا برای هر استفاده دیگر باشد، می‌تواند گرد، مربع، مستطیل، بیضی و … باشد، انتخاب هر نوع شکلی برای سینی آشپزخانه کاملاً سلیقه‌ای است. همان‌طور که اشاره شد، برخی ممکن است سینی استیل گرد را متناسب با نیاز خود بدانند و برخی دیگر سینی استیل مربعی و …؛ خیلی مواقع شکل سینی در لوازم آشپزخانه با توجه به جنسی که دارد زیبا می‌باشد. مثلاً ممکن است برخی‌ها سینی گرد فلزی را زیباتر از سینی گرد چوب یا پلاستیکی بدانند.
در کل نیاز است تا پس از انتخاب نوع جنس سینی، شکلی مناسب با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. ( سینی استیل گرد ، سینی استیل مربعی و … )

همه ما میدانیم که قابلمه از ارکان اساسی پخت و پز و لوازم آشپزخانه می باشد

اما میدانید کارآمدترین قابلمه در سرویس آشپزخانه، چه نوع و چه مدل قابلمه ای است؟

با ما همراه باشید تا در خصوص این سرویس آشپزخانه بیشتر بدانید 

قابلمه چارتر هوس (CHARTER HOUSE) چیست؟

طرح سینی سرویس آشپزخانه 

توجه به طرح سینی در لوازم آشپزخانه، سومین معیاری است که پس از جنس و شکل سینی، می‌تواند به داشتن یک انتخاب بهتر بسیار به شما کمک نماید.
طرح سینی می‌تواند فانتزی یا رسمی (مجلسی) ‌باشد. دارای نقوش مختلف باشد و یا اینکه کاملاً صاف و بدون طرح باشد. طبیعتاً هر نوع طرحی در یک جنس خاص، تبلور بیشتری دارد.

سایز سینی سرویس آشپزخانه 

اندازه سینی به عنوان لوازم آشپزخانه بستگی به میزان جمعیتی دارد که شما قصد دارید به پذیرایی از آن‌ها بپردازید. به بیانی دیگر، اندازه سینی را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. اگر پرجمعیت هستید، طبیعتاً نیاز به سینی آشپزخانه بزرگی دارید، اما اگر جمعیت خانواده شما زیاد نمی‌باشد، قطعاً یک سینی کوچک یا متوسط، جوابگوی نیاز شما خواهد بود.

نوع کاربری سینی سرویس آشپزخانه 

پس از اینکه شما جنس، شکل، طرح و سایز سینی مورد نظر خود را انتخاب کردید، لازم است که در خصوص نوع کاربری و میزان راحتی استفاده از آن تصمیم نهایی خود را بگیرید. در یک دسته بندی کلی می‌توان سینی آشپزخانه را از نظر کاربری در انواع دسته دار، بدون دسته، پایه دار، بدون پایه و … قرار داد.
طبیعتاً نوع نیاز و سلیقه هر فردی، همان‌طور که در انتخاب جنس، شکل، طرح و سایز سینی اثرگذار است، در انتخاب نوع کاربری سینی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سینی در سرویس آشپزخانه

 

نکته پایانی در خصوص ویژگی‌هایی که به آن‌ها پرداخته شد این است که هر یک از ویژگی‌ها اثری مستقیم بر قیمت نهایی سینی در لوازم آشپزخانه خواهند داشت.

در پایان لازم به یادآوری است که چنانچه برای انتخاب لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و یا سرویس آشپزخانه نیاز به راهنمایی دارید و یا اینکه در خصوص سینی استیل گرد، سینی استیل مربعی، سینی استیل چای و … سوالی دارید، می‌توانید از بخش تماس با ما، با کارشناسان هومیکسوم در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.