اخبار و مقالات

اهمیت ترازو آشپزخانه در لوازم آشپزخانه

ترازو آشپزخانه اورانوس

اهمیت وجود ترازو آشپزخانه در میان لوازم آشپزخانه برای هر کدبانو و یا آشپزی، زمانی بیش از هر وقت دیگری نمود پیدا می‌کند که قصد داشته باشید برای تهیه خوراکی خاص بر اساس یک دستورالعمل پیش بروید. شاید خیلی از افراد قصد داشته‌اند تا برای اولین بار نسبت به تهیه یک غذا یا دسر خاصی اقدام کنند که نیاز به ترکیب مواد اولیه بر اساس میزان معینی باشد.

این روزها آشپزی مدرن و به خصوص طبخ خوراکی‌هایی که تا به حال تجربه نشده‌اند و یا کمتر تهیه شده‌اند، اهمیت وجود ترازو آشپزخانه در میان لوازم آشپزخانه را بیش از هر زمان دیگری نمایان می‌کند.
در گذشته مهم‌ترین ابزار ترکیب موارد لازم برای تهیه غذا یا دسر، بیشتر پیمانه بود و البته اکنون نیز همچنان پا برجاست. اما برخی اوقات پیش می‌آید که برای رسیدن به کیفیت مطلوب یک خوراکی خاص، می‌بایست از برخی مواد افزودنی به میزان مشخصی استفاده شود که اگر غیر از این باشد، بر روی طعم و یا حتی کیفیت آن تأثیر خواهد گذاشت.

 

انواع ترازو آشپزخانه

ترازو آشپزخانه بر اساس نوع نمایش وزن

ترازوی آنالوگ یا عقربه‌ای

ترازوی دیجیتال

ترازو آشپزخانه بر اساس نوع صفحه

بهترین ترازو آشپزخانه

میزان دقت

نوع صفحه

قیمت ترازو

توجه به شکل و طراحی

 

 

 

 

 

 

انواع ترازو آشپزخانه

این روزها و با پیشرفت تکنولوژی، ترازوهای آشپزخانه متنوعی تولید شده‌اند، ترازوهایی که با توجه به نوع نیاز مصرف‌کنندگان حتی این امکان را فراهم آورده است تا گرم‌های پایین را نیز وزن کند.

اگر بخواهیم فارغ از انواع مدل‌ها و برندهای موجود در بازار، یک دسته‌بندی کلی برای ترازو آشپزخانه در نظر بگیریم، می‌توان از 2 دسته کلی نام برد:

• ترازو آشپزخانه بر اساس نوع نمایش وزن

• ترازو آشپزخانه از نظر نوع صفحه

 

 

ترازو آشپزخانه اورانوس

 

 

 

ترازو آشپزخانه بر اساس نوع نمایش وزن

ترازو آشپزخانه از نظر نوع نمایش وزن را می‌توان در 2 گروه قرار داد که در خصوص هر یک توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

 

 

ترازوی آنالوگ یا عقربه‌ای

این نوع ترازوها از خانواده ترازوهای مکانیکی به شمار می‌آیند. یعنی جزء ترازوهایی هستند که نیازی به باطری یا برق ندارند. این ترازوها همانند ساعت‌های عقربه‌ای، وزن مواد را به صورت درجه‌ای نشان می‌دهند. هر چند این ترازوها نسبت به ترازوهای دیجیتال از دقت پایین‌تری برخوردار هستند، اما به دلیل کارکرد دقیق و نیز به دلیل قیمت مناسب‌تر نسبت به ترازوهای دیجیتال، بیشتر مورد استقبال و استفاده قرار می‌گیرند.

برای خرید ترازو آشپزخانه اورانوس، این محصول پرطرفدار در فروشگاه اینترنتی هومیکسوم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ترازو آشپزخانه اورانوس

 

 

ترازوی دیجیتال

ترازوی دیجیتال همان‌طور که از عنوانش پیداست، بر خلاف ترازوی آنالوگ، برای استفاده از آن نیاز به برق یا باطری می باشد. البته می‌توان گفت که ترازوی آشپزخانه‌ای که با برق کار کند، به ندرت و شاید بتوان گفتن هیچ وقت در میان لوازم آشپزخانه قرار ندارد و معمولاً از ترازوی برقی استفاده نمی‌شود. اکثر قریب به اتفاق ترازوهای دیجیتال مورد استفاده در آشپزخانه، با باطری کار می‌کنند.
میزان وزن در ترازوهای دیجیتال، بر خلاف ترازوهای آنالوگ، به صورت شمارشگر و بر روی یک صفحه نمایش دیجیتالی نمایش داده می‌شود.
طبیعتاً به دلیل نوع ساختار این مدل از ترازوها، این قابلیت وجود دارد تا وزن‌های پایین و حتی گرم‌ها نیز قابل اندازه‌گیری باشد. شاید بتوان تنها تفاوت بارز میان ترازوهای دیجیتال و آنالوگ را در همین مورد دانست.

نکته مهم : بر خلاف تصور برخی‌ها که ترازوی آشپزخانه دیجیتالی را برتر و یا بهتر از ترازوهای آشپزخانه عقربه‌ای (آنالوگ) می‌دانند، باید این واقعیت را بیان کرد که به هیچ وجه ترازوی دیجیتال برتر از ترازوی آنالوگ نیست و اتفاقاً برخی‌ها ترازوهای آنالوگ را برتر می‌دانند.
ذکر این نکته ضروری است که بهتر یا برتر بودن هر یک از این ترازوها، بستگی به نوع نیاز مصرف‌کننده دارد و در حالت معمول نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد. هر یک از این مدل‌ها نسبت به دیگری دارای معایب و محاسنی است که با اندکی دقت به راحتی قابل تشخیص هستند.

 

 

 

ترازو آشپزخانه بر اساس نوع صفحه

ترازوهای آشپزخانه فارغ از دیجیتال یا آنالوگ بودن، از نظر نوع صفحه‌ای که مواد بر روی آن قرار می‌گیرد، به دو صورت وجود دارد:

• تخت یا کفه‌ای

• گرد یا کاسه‌ای

در خصوص نوع صفحه هم دقیقاً مشابه نوع نمایش وزن، برتری با مدل خاصی نیست و نمی‌توان گفت کدام نوع از صفحه بهتر است. در خصوص نوع صفحه در ترازو آشپزخانه باید به این مهم اشاره کنیم که برتر یا بهتر بودن، بستگی به نوع نیاز و همچنین سلیقه استفاده‌کننده دارد. خیلی از افراد به دلیل نوع چینش و نوع سرویس آشپزخانه خود، ممکن است یک مدل خاص را انتخاب کنند. به عنوان نمونه برخی از افرادی که از سرویس آشپزخانه اورانوس استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند مدل کاسه‌ای ترازو آشپزخانه اورانوس را در میان سرویس و لوازم آشپزخانه خود داشته باشند.

 

 

 

بهترین ترازو آشپزخانه

بر اساس توضیحاتی که در خصوص انواع ترازو آشپزخانه ارائه شد، هر یک از مدل‌های دیجیتال و آنالوگ می‌توانند گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در میان لوازم آشپزخانه هر کدبانو باشد. اما ممکن است این سؤال برای برخی از عزیزان پیش بیاید که پیشنهاد شما کدام مدل است؟
در پاسخ باید بگوییم که پیشنهاد ما به شما برای انتخاب یک ترازو مناسب در میان لوازم آشپزخانه خود، آن مدل از ترازو است که در انتخاب آن، 4 نکته را مورد توجه قرار دهید. در ادامه و به صورت مختصر این نکات را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

 

 

ترازو آشپزخانه اورانوس

 

 

 

 

میزان دقت

از آنجایی که اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل وجود ترازو در میان لوازم آشپزخانه، استفاده از آن برای وزن کردن مواد مورد نیاز می‌باشد، قطعاً دقیق بودن آن نیز مهم‌ترین نکته در انتخاب خواهد بود. شما می‌بایست فارغ از آنالوگ یا دیجیتال بودن ترازو، بر روی میزان دقت آن در وزن‌کشی تمرکز کنید. حتی می‌توان از فروشنده در خصوص دقت ترازو سؤال بپرسید.
در کنار میزان دقت ترازو به این نکته توجه داشته باشید که چه در مدل دیجیتال و چه در مدل آنالوگ، اعداد و درجه‌های ترازو به طور کامل واضح و به راحتی قابل خواندن باشند. این نکته یکی از مواردی است که خیلی‌ها در هنگام خرید از آن غافل می‌شوند.
برای نمونه، ترازو آشپزخانه اورانوس، با دقت اندازه‌گیری 200 گرم طراحی شده و دارای قابلیت اندازه‌گیری حداکثر 5 کیلوگرم می‌باشد. در طراحی صفحه نمایشگر درجه، به این نکته توجه شده است تا درجه‌ها به راحتی خوانده شوند.

 

شما می توانید به راحتی با کلیک بر روی لینک رو به رو ترازو آشپزخانه اورانوس را به سرویس آشپزخانه خود اضافه کنید. ترازو آشپزخانه اورانوس

 

 

 

نوع صفحه

نوع صفحه که پیش‌تر در خصوص آن توضیحاتی ارائه گردید، از دو منظر می‌تواند دارای اهمیت باشد، مورد اول شکل ظاهری آن و مورد دیگر قرار دادن و برداشتن راحت‌تر مواد غذایی بر روی آن می‌باشد. همچنین با توجه به اینکه ممکن است مواد غذایی مختلفی را بر روی ترازو قرار داد که باعث کثیف شدن صفحه گردد، راحتی در نظافت و شستشوی آن نیز حائز اهمیت خواهد بود.
در طراحی و تولید صفحه ترازو آشپزخانه اورانوس که از مدل کاسه‌ای الگو گرفته شده است، این مسئله به دقت مورد توجه قرار گرفته و در تولید آن از پلاستیکی با مواد مرغوب استفاده شده است تا علاوه بر ظاهری زیبا و راحتی در استفاده، دوام و ماندگاری بالایی را در برابر شستشو داشته باشد.

 

 

 

قیمت ترازو

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید ترازوی آشپزخانه باید به آن توجه شود، قیمت آن است. خیلی مواقع تنها به صرف اینکه یک ترازو دارای برند یا نشان معروفی است، توسط فروشندگان به قیمت‌های بالایی فروخته می‌شود. هیچ شکی در این نیست که قیمت ترازوهای برند نسبت به ترازوهای ناشناس مقداری بالاتر است، اما تفاوت قیمت‌ها نباید غیرمعقول باشد.
البته این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت بالای یک ترازو، لزوماً نشان دهنده کیفیت بالای آن نیست، بلکه ممکن است فقط به خاطر برند آن باشد.
در میان برندهای معتبر در بازار ایران، بدون شک ترازو اورانوس دارای جایگاه ویژه‌ای است که هم‌راستا با سایر برندهای معتبر موجود، توانسته است همچون سایر محصولات خود، استقبال قابل توجهی را از سوی مردم نسبت به خود جلب نماید. با این حال تولیدکنندگان اورانوس همواره بر این اصل پایند بوده‌اند تا از این اعتبار سوءاستفاده نکرده و قیمتی منصفانه را برای محصولات خود در نظر بگیرند.

 

اگر شما نیز مایل به خرید ترازو آشپزخانه اورانوس برای جهیزیه عروس و یا لوازم آشپزخانه خود می باشید به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کنید.

 

اگر بخواهیم خیلی کلی به معیارهایی که در قیمت یک ترازوی آشپزخانه اثر مستقیم می‌گذارد اشاره داشته باشیم، می‌توان چنین مواردی را نام برد:

• برند یا نشان تولیدکننده

• میزان دقت در اندازه‌گیری

• حجم و شکل ظاهری

• آنالوگ یا دیجیتال بودن ترازو

• ضمانت و خدمات پس از فروش

 

 

 

توجه به شکل و طراحی

نکته چهارم که می‌بایست در کنار سایر نکات به آن توجه نمود، شکل و طراحی ترازو می‌باشد. اینکه ترازو با سایر لوازم آشپزخانه هماهنگی داشته باشد، نکته‌ای است که برای بسیاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

به عنوان حسن ختام این مقاله، قصد داریم تا یک ترازو آشپزخانه موجود در بازار ایران که به دلیل امکانات، از اقبال خوبی برخوردار شده است را به شما معرفی کنیم. این ترازو آشپزخانه است.

تولیدکنندگان محصولات اورانوس، در تهیه ترازو آشپزخانه اورانوس، در کنار سایر نکات مهم در انتخاب یک ترازوی آشپزخانه مناسب، به شکل و طراحی آن نیز با دقت و وسواس فراوان توجه داشته تا کدبانوی ایرانی با هیچ محدودیتی از نظر تنوع رنگ روبرو نشود.
ترازو آشپزخانه اورانوس، با ابعادی به طول 20.5، عرض 9، ارتفاع 24.5 سانتی‌متر و با رنگ‌بندی‌های بسیار متنوعی که دارد، قطعاً می‌تواند همچون سایر محصولات اورانوس، جایگاه ویژه‌ای را در میان لوازم آشپزخانه هر خانه‌دار ایرانی داشته باشد.
تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره شد، چنانچه با دقت مورد توجه قرار گیرند، می‌توانند به عنوان راهنمایی مطمئن در انتخاب یک ترازو آشپزخانه به شما کمک کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *