اخبار و مقالات

جایگاه سرویس چای‌خوری در لوازم آشپزخانه

جایگاه سرویس چای‌خوری در لوازم آشپزخانه

سرویس چای‌خوری بخشی از لوازم آشپزخانه و سرویس آشپزخانه به شمار می‌آید که به دلیل نقش و اهمیت آن در پذیرایی‌ها، حتی برخی‌ها آن را جزئی از لوازم خانگی به حساب می‌آورند. البته سرویس‌های چای‌خوری زمانی جذابیت و تجربه ویژه‌ای را برای استفاده‌کنندگان آن به همراه خواهد داشت که در کنار آن‌ها یک سرویس پاسماوری کامل نیز قرار داشته باشد.
در ادامه در خصوص سرویس پاسماوری بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت، اما ذکر این نکته در اینجا ضروری است که برای اینکه بتوان در کنار استفاده از سرویس چای‌خوری از طعم و عطر چای یا قهوه لذت برد، نیاز است تا چای و قهوه را در ظروفی که دارای استانداردهای لازم هستند نگهداری نمود. اینجاست که نقش و اهمیت سرویس پاسماوری برای نگهداری کیفیت چای و قهوه بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا 2 مدل از سرویس‌های پاسماوری موجود در بازار که توانسته‌اند به دلیل کیفیت بالا و نیز قیمت مناسب جایگاه ویژه‌ای را در آشپزخانه کد بانوهای ایرانی داشته باشد معرفی نماییم. یعنی سرویس پاسماوری اورانوس.

بهترین سرویس چای‌خوری و سرویس پاسماوری

2 نکته مهم در خصوص سرویس چای‌خوری

جنس سرویس چای‌خوری

کیفیت در سرویس آشپزخانه اولویت دارد

سرویس پاسماوری اورانوس

 

بهترین سرویس چای‌خوری و سرویس پاسماوری

سلیقه و نیاز شما به عنوان یک خریدار، می‌تواند اصلی‌ترین معیار در تشخیص بهترین یا برترین بودن سرویس چای‌خوری و سرویس پاسماوری باشد. شما باید به دقت مشخص نمائید که قصدتان از خرید یک سرویس چای‌خوری یا یک سرویس پاسماوری چیست. در این شرایط است که می‌توانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب و خریداری نمائید.
البته در کنار سلیقه و نیاز خریدار، برای خرید یک سرویس چای‌خوری مناسب و یک سرویس پاسماوری با کیفیت، نیاز است تا از برخی ویژگی‌های ضروری این سرویس‌ها به طور کامل مطلع باشید و در هنگام خرید، به دقت به آن ویژگی‌ها توجه داشته باشید.
با توجه به اینکه در پایان این مقاله به معرفی 2 مدل از سرویس پاسماوری اورانوس خواهیم پرداخت، بر این اساس در این بخش تنها به بیان برخی از ویژگی‌های سرویس چای‌خوری خواهیم پرداخت.

2 نکته مهم در خصوص سرویس چای‌خوری

زمانی که سخن از سرویس چای‌خوری و انتخاب سرویس مناسب به میان می‌آید، موارد متعددی باید مورد توجه قرار گیرد که می‌توان مهم‌ترین این موارد را چنین نام برد :

• جنس سرویس چای‌خوری
• تعداد پارچه سرویس چای‌خوری
• رنگ سرویس چای‌خوری
• طرح و شکل سرویس چای‌خوری
• و…

بر اساس مواردی که به آن‌ها اشاره شد، در ادامه به بیان 2 نکته مهم خواهیم پرداخت که در هنگام خرید سرویس چای‌خوری به عنوان یکی از لوازم آشپزخانه  بهتر است به آن‌ها توجه شود.

سرویس پاسماوری اورانوس

جنس سرویس چای‌خوری

اولین نکته انتخاب جنس سرویس چای‌خوری است. در اینجا منظور تنها سرویس چای‌خوری است و لوازم جانبی آن مثل سرویس پاسماوری مدنظر نمی‌باشد.
شاید این تصور به وجود بیاید که جنس چای‌خوری تنها به خاطر ظاهر آن است. اما باید گفت علاوه بر ظاهر و زیبایی آن، ویژگی‌های دیگری نیز با توجه به جنس چای‌خوری وجود دارد. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به مدت زمان گرم نگه‌داشتن چای اشاره نمود. طبیعتاً مدت گرم نگه‌داشتن چای در سرویس‌های چینی و سرامیکی بیشتر از سرویس‌های فلزی است.
در کنار سرویس‌های چای‌خوری فلزی که دیگر امروزه تنها به عنوان وسیله‌های تزیینی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرویس‌ چای‌خوری چینی معمول‌ترین سرویس‌ آشپزخانه هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اما چند سالی است که سرویس‌های چای‌خوری سرامیکی نیز به بازار آمده است. سرویس‌های چای‌خوری سرامیکی به دلیل کیفیت بالاتر و نیز درخشندگی بیشتر در قیاس با سرویس‌های چینی، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

کیفیت در سرویس آشپزخانه اولویت دارد

هنگامی که قصد انتخاب و خرید سرویس چای خوردی دارید، بسیار مراقب باشید که توجه بیش از اندازه به ظاهر، شما را از توجه به کیفیت غافل نکند. چنانچه قصد خرید سرویسِ آشپزخانه با کیفیتی را دارید، باید کیفیت را بر ظاهر سرویس ترجیح دهید. هر چند که تولیدکنندگان معتبری وجود دارند که کیفیت و ظاهر را با هنری خاص تلفیق و محصولی ارزشمند را روانه بازار می‌کنند.

ممکن است این سوال پیش بیاید که منظور از کیفیت در سرویس چای‌خوری چیست؟

طبیعتاً برای پاسخ به این سوال نیاز است تا موارد متعددی از نظر تخصصی و فنی مورد بررسی قرار گیرد، اما اگر بخواهیم در بیانی عامیانه و به دور از هر گونه سخن تخصصی، برخی از ویژگی‌هایی که نشان از کیفیت سرویس‌های چای‌خوری است اشاره کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

• سرویس باید از شفافیت بالایی برخوردار باشند و دارای سطحی یکدست و صاف باشند
• طرح‌ها، طلاکوب‌ها، نقره‌کوب‌ها و … به درستی بر روی قوری کار شده باشند
• قوری باید به گونه‌ای باشد که چایی به خوبی و به طور کامل در آن دم بکشد
• فنجان‌های سرویس باید گرمای چای را نگه دارند
• فنجان و نعلبکی‌های سرویس نباید بر روی طعم چای اثر بگذارند
• فنجان و نعلبکی‌های سرویس نباید سریع رنگ بگیرد و به راحتی قابل شستشو باشند
• و …

در کنار موارد فوق، همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، برای لذت از کیفیت و طعم واقعی چای و قهوه، نیاز است تا قهوه و چای را در سرویس پاسماوری که از کیفیت خوبی برخوردار باشند نگهداری نمود. بر این اساس در ادامه به معرفی مختصر 2 مدل از سرویس‌های پاسماوری موجود در بازار که توانسته‌اند رضایت مصرف‌کنندگان را به دست آورند خواهیم پرداخت، یعنی سرویس پاسماوری اورانوس مدل بل شیپ و سرویس پاسماوری اورانوس مدل استوانه‌ای.

سرویس پاسماوری اورانوس

سرویس پاسماوری اورانوس مدل بل شیپ و سرویس پاسماوری اورانوس مدل استوانه‌ای، 2 مدل از سرویس‌های پاسماوری تولید شده در مجموعه اورانوس می‌باشد که به دلیل کیفیت، ظاهر و قیمت مناسب، هر کدبانویی را راغب می کند تا آن‌ها را در کنار سایر سرویس‌های آشپزخانه خود داشته باشد.

سرویس پاسماوری اورانوس مدل بل شیپ

 

بدون شک وجود ظروفی برای نگه‌داری چای و قهوه در آشپزخانه علاوه بر اینکه امری ضروری است، می‌تواند زیبایی مضاعفی را برای سایر سرویس‌های آشپزخانه و نیز سرویس چای‌خوری شما به همراه داشته باشد.
شما حتی اگر چای یا قهوه خود را در با کیفیت‌ترین سرویس‌های چای‌خوری یا قهوه خوری سِرو نمایید، اما اگر کیفیت چای یا قهوه مناسب نباشد، قطعاً ارزش سرویس‌های مورد استفاده نیز پایین خواهد آمد. بر این اساس به جهت حفظ کیفیت و عطر و طعم چای و قهوه، استفاده از ظروف با کیفیت برای نگهداری آن‌ها باید اولویت اصلی شما باشد.

سرویس پاسماوری اورانوس مدل استوانه ای

مجموعه اورانوس به عنوان تولیدکننده‌ی لوازم آشپزخانه، سرویس آشپزخانه و سرویس جهیزیه عروس، همواره در تلاش است تا با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و به روز دنیا، توان متخصصین خود و نیز استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه، محصولاتی با کیفیت را روانه بازار نماید.
جنس سرویس پاسماوری اورانوس از ورق آهن و استیل است که این امر باعث می‌شود، موادی که درون آن نگهداری می‌شوند، با هوا یا رطوبت تماس نداشته باشند و در نهایت کیفیت خود را از دست ندهند.

سرویس پاسماوری اورانوس مدل بل شیپ و مدل استوانه‌ای، به عنوان جزی از سرویس و لوازم آشپزخانه اورانوس ، به دلیل کیفیت بالا و نیز قیمتی مناسب در قیاس با کیفیت برتر آن، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در میان سرویس‌های چای‌خوری موجود در بازار به خود اختصاص دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.