اخبار و مقالات

جایگاه سینی استیل در لوازم آشپزخانه

جایگاه سینی استیل در لوازم آشپزخانه

پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان ” آیا سینی از ضروریات سرویس آشپزخانه است؟ ” به بررسی اهمیت سینی در میان لوازم آشپزخانه پرداختیم و اینکه سینی‌ها فارغ از شکل، طرح، جنس و کاربردی که دارند ( سینی استیل پایه دار، سینی استیل مستطیلی ، سینی چای و … ) جزء لاینفک لوازم آشپزخانه به شمار می‌آیند.
در مقاله مذکور به این اشاره گردید که می‌توان بدون توجه به جنس سینی ( سینی استیل پایه دار، سینی استیل مستطیلی و … ) و نوع کاربرد آن‌ها ( سینی چای و … ) آن‌ها را به عنوان یکی از ضروری‌ترین لوازم آشپزخانه دسته بندی کرد. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

انواع سینی استیل در میان لوازم آشپزخانه

برخی نکات در هنگام خرید سینی استیل به عنوان لوازم آشپزخانه

شکل سینی استیل

طرح سینی استیل

سایز سینی استیل

نوع استفاده از سینی استیل

ویژگی‌های اثرگذار بر قیمت سینی استیل

انواع سینی استیل در میان لوازم آشپزخانه

سینی استیل با توجه به جنس، ساختار و مقاومتی که دارد، یکی از پرکاربردترین سینی‌هایی است که برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری مواقع به دلیل تنوع در مدل‌های سینی استیل، خریداران در انتخاب نوع مدل مورد نظر خود دچار تردید می‌شوند و به نحوی در انتخاب دچار مشکل می‌شوند.
با توجه به اینکه سینی یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است، نیازی به ارائه توضیحات خاصی در مورد آن نمی‌باشد، به جهت آشنایی شما با انواع سینی استیل، در ادامه فارغ از نوع کاربرد سینی ( سینی چای و … ) به برخی از مهم‌ترین سینی‌های استیل موجود در بازار اشاره‌ای تیتروار خواهیم داشت.

• سینی استیل گرد
• سینی استیل مربع
• سینی استیل بیضی
• سینی استیل مستطیلی
• سینی استیل پایه دار
• سینی استیل بدون پایه
• سینی استیل دسته دار
• سینی استیل بدون دسته
• سینی استیل طرح دار
• سینی استیل ساده
• و …

برخی نکات در هنگام خرید سینی استیل به عنوان لوازم آشپزخانه

ما در مقاله ” آیا سینی از ضروریات سرویس آشپزخانه است؟ ” به این نکته اشاره نمودیم که انتخاب نوع و مدل سینی، مشابه سایر لوازم آشپزخانه، کاملاً به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد و تنها شما هستید که می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.
در مقاله مذکور به بیان چند نکته مهم پرداختیم که هر خریداری می‌تواند در کنار تمامی معیارهایی که برای انتخاب یکی سینی به عنوان یکی از لوازم آشپزخانه در نظر دارد، آن‌ها را مورد توجه قرار دهد تا انتخاب بهتری داشته باشد.
در واقع همان نکات تا حد بسیار زیادی در خصوص سینی‌های استیل ( سینی استیل پایه دار، سینی استیل مستطیلی و … ) فارغ از نوع استفاده آن ( سینی چای و … ) نیز کاملاً صدق می‌کند. در ادامه و به صورت مختصر به بیان این ویژگی‌ها در خصوص سینی استیل خواهیم پرداخت.

سینی استیل

شکل سینی استیل

سینی استیل فارغ از اینکه به عنوان سینی چای، سینی میوه، سینی شیرینی و … مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند گرد، مربع، مستطیل، بیضی و … باشد، اینکه یک خریدار چه شکلی از سینی استیل را انتخاب کند، کاملاً سلیقه‌ای است.
همان‌طور که اشاره شد، برخی ممکن است سینی استیل گرد را متناسب با نیاز خود بدانند، برخی سینی استیل مستطیلی و برخی دیگر سینی استیل مربعی و … ؛ خیلی مواقع شکل سینی با توجه به طرحی که دارد زیبا می‌باشد. مثلاً ممکن است برخی‌ها سینی استیل مستطیلی طرح دار را زیباتر از سینی استیل مستطیلی بدون طرح بدانند. این مسئله کاملاً سلیقه‌ای است.

طرح سینی استیل

توجه به طرح سینی، دومین نکته‌ای است که پس از انتخاب شکل سینی، می‌تواند به شما برای داشتن یک انتخاب بهتر کمک نماید. طرح سینی می‌تواند ساده، حکاکی شده و … ‌باشد. اینکه شما چه طرحی را برای سینی استیل خود برمی‌گزینید، امری کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است.

در کنار سینی استیل که یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه است، قابلمه نیز از ضروریات در سرویس آشپزخانه هر خانه می باشد. 

بدین منظور شما را با قابلمه های چارتر هوس که یکی از پرطرفدارترین لوازم آشپزخانه می باشد آشنا می کنیم.

قابلمه چارتر هوس (CHARTER HOUSE) چیست؟

سایز سینی استیل

طبیعتاً نیاز است تا هر خریداری اندازه سینی را با توجه به نیاز واقعی خود انتخاب نماید. اگر از آن دسته خانواده‌ها و یا مجموعه‌های پرجمعیت هستید، طبیعتاً نیاز به سینی بزرگی دارید، اما اگر جمعیت شما زیاد نمی‌باشد، قطعاً یک سینی کوچک یا متوسط، جوابگوی نیاز شما خواهد بود.

نوع استفاده از سینی استیل

پس از اینکه شما شکل، طرح و سایز سینی استیل خود را انتخاب کردید، نیاز است که به طور دقیق مشخص نمایید که از سینی برای چه اموری قرار است استفاده کنید. به بیانی دیگر، نیاز است که شما نوع کاربری و نیز راحتی استفاده از آن را مد نظر قرار دهید.
بدون شک سلیقه و نوع نیاز خریدار، همان‌گونه که در انتخاب شکل سینی آشپزخانه، طرح سینی آشپزخانه و سایز سینی اثری مستقیم داشت، در نوع کاربری سینی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.
سینی استیل را مشابه سایر سینی‌ها می‌توان در یک دسته بندی کلی از نظر کاربری در انواع دسته دار، بدون دسته، پایه دار، بدون پایه و … معرفی نمود.

سینی استیل

ویژگی‌های اثرگذار بر قیمت سینی استیل

هر یک از ویژگی‌ها و نکاتی در خصوص انتخاب سینی استیل بیان شد، اثری مستقیم بر قیمت نهایی سینی خواهند داشت. در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث اثرگذاری بر قیمت نهایی سینی استیل می‌گردد بیان خواهیم کرد.

طبیعتاً اولین نکته‌ای که می‌تواند اثری مستقیم بر روی قیمت سینی استیل داشته باشد، سایز سینی است. از همین رو سایز سینی خود اثری مستقیم بر روی وزن آن خواهد داشت و همین امر باعث می‌شود تا قیمت افزایش یابد. البته برخی از سینی‌های استیل وجود دارند که با توجه به عیار استیل آن‌ها، ممکن است به نسبت سایزهای مشابه، دارای وزن پایین‌تری نیز باشند.
اینکه سینی، سینی استیل مربع، سینی استیل مستطیلی، سینی استیل بیضی، سینی استیل گرد و یا هر شکل و فُرم دیگری باشد، قطعاً باعث افزایش و یا کاهش قیمت سینی استیل مورد نظر شما خواهد شد.

آیا ویژگی های چاقوی آشپزخانه را می دانید؟

با ما همراه باشید تا در خصوص این لوازم آشپزخانه بیشتر بدانید

3 ویژگی چاقو آشپزخانه در لوازم آشپزخانه

ممکن است شما مایل باشید از سینی استیل پایه دار و یا حتی بدون پایه استفاده کنید. ممکن است شما تمایلی به استفاده از سینی استیل دسته دار نداشته باشید و برعکس فردی دیگر علاقه‌مند به استفاده از سینی‌های استیل دسته دار باشد. بدون شک دسته دار بودن یا نبودن، پایه دار بودن یا نبودن سینی، بر قیمت آن اثری مستقیم می‌گذارد.

در کنار مواردی که به عنوان معیارهای اثرگذار بر قیمت سینی استیل مورد بررسی قرار گرفتند، قطعاً معیارهای دیگری نیز وجود دارد، اما به دلیل جلوگیری از طولانی شدن این مطلب، ما به برخی از مهم‌ترین ‎ها پرداختیم.

سینی استیل

 

در پایان لازم به یادآوری است که چنانچه برای انتخاب لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و یا سرویس آشپزخانه نیاز به راهنمایی دارید و یا اینکه در خصوص سینی استیل پایه دار، سینی استیل مستطیلی ، سینی چای و… سوالی دارید ، می‌توانید از بخش تماس با ما، با کارشناسان هومیکسوم در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *