اخبار و مقالات

خردکن برقی با کیفیت در لوازم آشپزخانه

خردکن برقی با کیفیت در لوازم آشپزخانه

برخی مواقع و به خصوص در زمان‌هایی که فرصت کافی برای خرد کردن مواد غذایی وجود ندارد یا اینکه حوصله این کار را نداریم و یا اینکه قرار است حجم زیادی را خردکنیم، قطعاً وجود خردکن و به خصوص خردکن برقی می‌تواند دستیاری ارزشمند و مفید به شمار بیاید. البته حتی در چنین مواقعی، وجود یک خردکن دستی هم می‌تواند دلگرم‌کننده باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در سبک و سیاق زندگی، بسیاری افراد ترجیح می‌دهند تا استفاده از دستان مکانیکی و یا الکترونیکی را جایگزین دستان خود برای خرد کردن مواد غذایی کنند، از همین رو ترجیح می‌دهند تا برای خرد کردن مواد متعدد غذایی از خردکن دستی و یا خردکن برقی استفاده نمایند.

بدون شک استفاده از خردکن سرعت آشپزی را تا حد چشمگیری بالا می‌برد، اما قطعاً نمی‌توان آن را وسیله‌ای ضروری در میان لوازم آشپزخانه دانست، اما با این وجود حضور آن می‌تواند نقش مهمی را در سرعت بخشیدن به آشپزی ایفا کرده و راحتی بیشتری را در هنگام آشپزی برای مصرف‌کننده به همراه آورد.

انواع خردکن

زمانی که صحبت از انواع خردکن می‌شود، می‌توان موارد متعددی را مورد بررسی قرار داد که برخی از مهم‌ترین موارد را می‌توان چنین نام برد:

• انواع خردکن از نظر کارایی
• انواع خردکن از نظر کیفیت
• انواع خردکن از نظر قیمت

در ادامه توضیحاتی مختصری را در خصوص هر یک موارد بالا بیان خواهیم کرد.

انواع خردکن از نظر کارایی

زمانی که بحث کارایی خردکن به میان می‌آید، منظور برقی (الکترونیکی) یا غیر برقی (مکانیکی) بودن آن‌هاست. اینکه نحوه کارکرد دستگاه به چه شیوه‌ای است. البته خردکن دستی هم می تواند از نظر کارایی مورد بررسی قرار گیرد، اما تمرکز ما در این مقاله، بر روی خردکن برقی می‌باشد.

انواع خردکن از نظر کیفیت

در خصوص کیفیت خردکن، قطعاً بیش از خردکن دستی، خردکن برقی بیشتر مدنظر می‌باشد. در خردکن برقی موارد متعددی را می‌توان نام برد که هر یک در سنجش کیفیت دستگاه اهمیت فراوانی دارد که در بخش “بهترین خردکن برقی برای لوازم آشپزخانه” به این موارد بیشتر خواهم پرداخت. خیلی مواقع به اشتباه این تصور ایجاد می‌شود که هر محصولی که برند معتبری است و یا قیمت بالاتری دارد، حتماً محصولی با کیفیت است، این در حالی است که چنین تصوری از پایه و اساس اشتباه است.

انواع خردکن از نظر قیمت

متأسفانه خیلی‌ها این ضرب‌المثل که می‌گوید: «هر چه پول بدهی به همان اندازه آش می‌خوری» را در خصوص قیمت محصولات تعمیم می‌دهند و این اشتباهی بزرگ است. به هیچ وجه نمی‌توان قیمت یک محصول را نشانه‌ای از کیفیت آن دانست. هستند محصولاتی که با وجود برابری کیفیت با مشهورترین برندهای بازار، از قیمت مناسب‌تری نسبت به آن‌ها برخوردارند. نمونه بارز این محصولات را می‌توان محصولات شرکت ساپر دانست که در ادامه همین مقاله به معرفی یک مدل از خردکن برقی ساپر نیز خواهیم پرداخت.

خردکن برقی

بهترین خردکن برقی برای لوازم آشپزخانه

ما همواره در خصوص بهترین یا برترین بودن یک وسیله، خواه از لوازم آشپزخانه باشد یا لوازم خانگی، خواه لوازم شخصی باشد و یا هر وسیله‌ای دیگر، بر این نکته تأکید داشته‌ایم که بستگی به نیاز و سلیقه مصرف‌کننده دارد. خردکن برقی نیز مستثنی از این مسئله نمی‌باشد.
در خصوص خردکن برقی مواردی وجود دارد که توصیه می‌شود در هنگام خرید، حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید یک خردکن با کیفیت را خریداری نمایید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که نیاز است در هنگام انتخاب یک خردکن برقی مورد توجه قرار گیرد را به صورت مختصر با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قدرت و سرعت موتور خردکن برقی

قدرت و سرعت دو مؤلفه مهم در وسایل برقی به شمار می‌آیند که نیاز است در هنگام خرید خردکن و با توجه به نیازتان حتماً به آن توجه داشته باشید.

فراموش نکنید که قدرت بالای موتور، یعنی مصرف برق بالا و کارایی بهتر دستگاه

اما سرعت بالا در خردکن لزوماً یک ویژگی مهم نمی‌باشد. خیلی از سازندگان بر اساس معیارهایی که برای خردکن خود مورد توجه قرار می‌دهند، یک سرعت مشخص و استاندارد را در نظر می‌گیرند، استاندارد از این نظر که مواد خرد شده کیفیت مناسبی را داشته باشد. برخی مدل‌ها نیز وجود دارند که چند سرعت متفاوت در آنها تعبیه شده است.

به این نکته توجه بفرمایید که یک سرعته بودن و یا چند سرعته بودن، معیاری برای سنجش کیفیت خردکن برقی نیست.

تیغه‌های خردکن برقی

در خصوص تیغه‌های خردکن 2 مسئله حائز اهمیت است که اشاره کوتاهی به هر یک خواهیم داشت:

جنس تیغه 

جنس تیغه‌ها که عمدتاً در برندهای معتبر استیل می‌باشد، نقش مهمی در کیفیت نهایی مواد خرد شده و همچنین طول عمر مفید تیغه‌ها دارد.

تنوع تیغه 

در کنار نوع جنس تیغه‌ها، وجود تیغه‌های متعدد با توجه به نوع موادی که قرار است خرد شود، علاوه بر افزایش کیفیت مواد خرده شده، باعث می‌شود تا هر یک از تیغه‌ها دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

ظرفیت خردکن برقی

اینکه چه ظرفیتی مناسب شما می‌باشد، امری کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است. شما باید بر اساس نیاز خود دستگاهی را برای قرار گرفتن در میان لوازم آشپزخانه خود انتخاب نمائید که متناسب با نیاز شما باشد. ممکن است نیاز شما با خردکن نیم لیتر هم رفع شود، پس چه نیاز است که خردکن‌هایی با ظرفیت بالاتر خرید نمایید. پیشنهاد بسیاری این است که خردکن برقی با ظرفیت 1 لیتر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سهولت در نظافت خردکن برقی

ویژگی دیگری که باید به آن توجه داشت، قابلیت جداشوندگی برخی از قسمت‌های خردکن است که با مواد تماس مستقیم دارند. این قابلیت باعث می‌شود تا شما به راحتی بتوانید دستگاه را تمیز کرده و نسبت به شستشوی برخی قسمت‌ها اقدام نمایید.

 

برای خرید این محصول کارآمد به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کرده و آن را خریداری کنید

جنس کاسه خردکن برقی

با توجه به اینکه نیاز است تا مصرف‌کننده در حین فعالیت خردکن مواد درون کاسه را مشاهده کند، عمدتاً در ساخت کاسه‌های خردکن برقی از پلاستیک یا شیشه استفاده می‌شود، البته در برخی دستگاه‌ها از فلز نیز استفاده می‌شود.

سر و صدای خردکن برقی

برخی از لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه به دلیل نوع ساختار و کارکردی که دارند، طبیعتاً در حین کار کردن تولید صدا می‌کنند. خردکن برقی نیز از این قبیل وسایل است که موتور آن در حین فعالیت صدا می‌دهد. بر این اساس در هنگام خرید سعی کنید صدای موتور را امتحان کنید که مبادا به دلیل صدای زیاد موتور، بعدها باعث آزار و اذیت شما شود.

خردکن برقی

خردکن برقی ساپر مدل SC-4080G

همان‌طور که اشاره شد، یکی از شرکت‌های معتبر تولیدکننده لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، شرکت ساپر می‌باشد. به عنوان بخش پایانی این مقاله قصد داریم تا خیلی مختصر به معرفی یکی از مدل‌های خردکن برقی ساپر بپردازیم، یعنی خردکن برقی ساپر مدل SC-4080G.

خردکن برقی ساپر مدل SC-4080G با قدرت 400 وات و تعبیه شدن سرعت استاندارد در آن، این قابلیت را دارد تا با کیفیت بالایی مواد درون دستگاه را خرد نماید. این مدل از خردکن‌های برقی ساپر، جهت استفاده نیازمند ولتاژ برق 240 – 220 ولت می‌باشد.
گنجایش 1 لیتری خردکن برقی ساپر مدل SC-4080G این امکان را فراهم می‌آورد تا در هر بار فعالیت دستگاه، حجم قابل قبولی از مواد را خرد نماید. وجود چنین ظرفیتی در این مدل از خردکن برقی ساپر، باعث شده است تا به خوبی جوابگوی نیاز بسیاری از مصرف‌کنندگان باشد.

قابلیت نصب کاسه پلاستیک و پیرکس در کنار کاسه منحصر به فرد خردکن برقی ساپر مدل SC-4080G، آسایش و راحتی را برای هر مصرف‌کننده‌ای به همراه خواهد داشت.

وجود تیغه‌های استیل متعدد در این دستگاه باعث شده است تا علاوه بر کیفیت بالای تیغه‌ها، این امکان وجود داشته باشد تا مصرف‌کننده بر اساس نیاز خود نوع تیغه مناسب را انتخاب نماید. استیل بودن و نیز تنوع تیغه‌ها علاوه بر افزایش کیفیت مواد خرد شده، باعث افزایش طول عمر مفید تیغه‌ها نیز خواهد شد.

خردکن برقی ساپر مدل SC-4080G به عنوان یکی از لوازم آشپزخانه، به دلیل وجود امکانات متعدد، کیفیت بالا و نیز قیمتی مناسب در قیاس با امکانات و کیفیت برتر آن، توانسته‌ است جایگاه مناسبی را در میان مصرف‌کنندگان به دست آورد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *