اخبار و مقالات

راهنمای خرید قاشق و چنگال برای لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید قاشق و چنگال برای لوازم آشپزخانه

قاشق و چنگال دو مورد از لوازم آشپزخانه است که فارغ از اینکه قاشق و چنگال استیل باشد، غیر استیل باشد، مات باشد یا براق، از فلان برند یا فلان برند باشد و… در تمامی آشپزخانه‌ها وجود دارد. بدون تردید قاشق و چنگال جزی از لوازم آشپزخانه است که هر خریداری نیاز است تا در هنگام خرید آن‌ها با دقت و وسواس لازم اقدام نماید. در بسیاری از نقاط دنیا در بازارهای فروش لوازم خانگی معمولاً بازاری برای هر یک لوازم خانگی و نیز لوازم آشپزخانه وجود دارد، که بورس قاشق و چنگال در تهران نمونه‌ای از این بازار در ایران است که علاوه بر اینکه می‌توان در آن قاشق و چنگال استیل و غیر استیل، مات و براق و … از برندهای معتبر را در قالب بسته‌بندی‌های زیبا مشاهده نمود، می‌توان شاهد قاشق و چنگال فله‌ای نیز بود که خریداران بنا بر نیاز خود، هر تعدادی را که لازم دارند، خرید می‌کنند.

بهترین قاشق و چنگال

امروزه زندگی بشر به گونه‌ای شده است که تا نام از یک وسیله‌ای برده می‌شود (لوازم خانگی، پوشاک، ماشین و…) سریعاً این سوال پرسیده می‌شود که معتبرترین و یا بهترین برند یا مارک کدام است و… ، بدون تردید، قاشق و چنگال نیز به عنوان 2 مورد از ضروری‌ترین لوازم آشپزخانه مستثنی (مستثنا) از این قضیه نیستند.

هر زمان که در خصوص بهترین مدل یا بهترین نوع قاشق و چنگال سخنی به میان می‌آید، فارغ از سوالات متعددی که وجود دارد، عمدتاً 2 سوال نسبت به سایر سوالات بیشتر پرسیده می‌شود که در ادامه در خصوص این 2 سوالات توضیحات مختصری را بیان خواهیم نمود.

سوال اول : معتبرترین مارک قاشق و چنگال چیست؟

ما به هیچ وجه در اینجا قصد تبلیغ برای برند یا مارک خاصی از قاشق و چنگال نداریم، از این رو تمامی اسامی و برندهایی که نام برده می‌شوند، صرفاً جهت آشنایی شما عزیزان می‌باشد و هومیسکوم به هیچ وجه برند مشخصی را معرفی نمی‌کند. اما واقعیت این است که قاشق و چنگال استیل همواره یکی از مدل‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و از این رو همواره جزء یکی از پرطرفدارترین انواع قاشق و چنگال‌های موجود در بازار است.

راهنمای خرید قاشق و چنگال برای لوازم آشپزخانه

چنانچه بخواهیم به برندهای خارجی تولیدکننده قاشق و چنگال (قاشق و چنگال استیل) در دنیا اشاره کنیم، بدون شک لازم است که کشورهای آلمان و ایتالیا را در صدر این کشورها قرار دهیم، زیرا این دو کشور در این صنعت در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند. برخی از برندهای خارجی قاشق و چنگال را که اتفاقاً می‌توان آن‌ها را به راحتی در بورس قاشق و چنگال در تهران پیدا کرد، به شرح زیر می‌باشند:

  • زولینگن
  • سولایتر
  • بوگاتی
  • پالرمو
  • ام جی اس
  • وی ام اف
  • نیولایف

نکته‌ای که باید در خصوص برندهای خارجی قاشق و چنگال به آن اشاره کنیم، این است که این برندها، تنها برندهای معتبر قاشق و چنگال دنیا نیستند، بلکه این مواردی که نام برده شد، برندهای معتبری هستند که در حال حاضر در بازار ایران و به خصوص در بورس قاشق و چنگال در تهران بیشتر یافت می‌شوند.

در کنار برندهای معتبر خارجی، بدون ترید برندهای ایرانی نیز وجود دارند که با طراحی و تولید قاشق و چنگال استیل، توانسته‌اند تا حدی به عنوان رقبای برندهای خارجی در بازار ایران خودی نشان دهند. با توجه به اینکه برندهای متعددی در ایران در صنعت تولید قاشق و چنگال استیل مشغول به فعالیت هستند، در این مقاله از برند خاصی نام نمی‌بریم و چنانچه نیاز دارید تا برندهای معتبر داخلی را بشناسید، می‌توانید با کارشناسان هومیکسوم تماس بگیرید تا در این خصوص مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند.

اما امیدواریم تا در آینده، برخی از معتبرترین برندهای ایرانی را که توانسته‌اند همپای برندهای خارجی در تولید قاشق و چنگال عمل نمایند را در هومیکسوم معرفی نماییم.

سوال دوم : قاشق و چنگال مات خوب است یا براق؟

در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم واقعیت این است که با توجه به اینکه قاشق و چنگال‌های تولید شده توسط کمپانی‌های معتبر تماماً از استیل ساخته می‌شوند، از نظر کیفیت، هیچ تفاوتی بین قاشق و چنگال مات و براق وجود ندارد و تنها از نظر جنبه‌های ظاهری دارای تفاوت‌هایی هستند که این در ادامه اشاره‌ای کوتاه به برخی موارد خواهیم داشت.

اما یک واقعیت در خصوص نوع مات یا براقِ قاشق و چنگال وجود دارد و آن هم اینکه، انتخاب هر یک کاملاً به سلیقه خریدار بستگی دارد. به بیانی ساده، اینکه شما بخواهید قاشق و چنگال مات بخرید یا براق، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

راهنمای خرید قاشق و چنگال برای لوازم آشپزخانه

قاشق و چنگال مات

قاشق و چنگال مات دارای ویژگی‌هایی است که می‌توان مهم‌ترینِ این موارد را چنین نام برد:

  • به دلیل مات بودن، در مقابل خط و خش مقاوم‌تر هستند
  • به دلیل مات بودن، خط و خش‌های ایجاد شده بر روی آن‌ها زیاد به چشم نمی‌آید
  • قابلیت این را دارند که بدون اینکه به آن‌ها آسیبی وارد گردد، در ظرف‌شویی شسته شوند
  • به دلیل مات بودن، لکه‌های برجا مانده از آب زیاد به چشم نمی‌آید

قاشق و چنگال براق

قاشق و چنگال‌ براق نیز دارای ویژگی‌هایی است که می‌توان مهم‌ترینِ این موارد را چنین نام برد:

  • به دلیل براق بودن و نیز درخشندگی خاصی که دارند، از جلوه بسیار زیبایی برخوردارند
  • به دلیل براق بودن و جلوه خاصی که دارند، بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرند
  • به دلیل براق بودن، لکه‌های آب به راحتی قابل مشاهده است و باید پس از شستشو سریعاً خشک شوند
  • به دلیل براق بودن، خیلی سریع دچار خط و خش می‌شوند و معمولاً به چشم می‌آیند
  • در قیاس با مدل مات، نیاز به مراقبت بیشتری دارند

راهنمای خرید قاشق و چنگال برای لوازم آشپزخانه

نکته‌ای که باید به آن اشاره نماییم این است که برندهای معتبرِ قاشق و چنگالِ موجود در بازار (بورس قاشق و چنگال در تهران و … ) عمدتاً در بسته‌بندهای اختصاصی ارائه می‌گردند و معمولاً به صورت قاشق و چنگال فله‌ای به فروش نمی‌رسند. در هنگام خرید مراقب این نکته باشید.

البته لزوماً هر قاشق و چنگالی که دارای بسته‌بندی باشد نیز دارای کیفیت بالایی نیست و در بسیاری موارد، قاشق و چنگال فله‌ای به مراتب دارای کیفیت بالاتری در قیاس با برخی قاشق و چنگال‌هایی هستند که تحت عنوان یک برند معتبر و با نام قاشق و چنگال استیل به فروش می‌رسند. بر این اساس توصیه ما این است که برای خرید این 2 وسیله ضروری برای لوازم آشپزخانه خود، حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید.

به عنوان نکته پایانی باید اشاره کنیم که، قاشق و چنگال خواه قاشق و چنگال فله‌ای باشد، خواه قاشق و چنگال استیل از یک برند معتبر دنیا، مات باشد یا براق و اینکه از بورس قاشق و چنگال در تهران تهیه شده باشد و یا از هر نقطه‌ای دیگر از دنیا، یکی از لوازم آشپزخانه است که باید بیش از هر چیزی، به نظافت و رعایت بهداشت آن اهمیت داده شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.