اخبار و مقالات

زودپز مناسب در لوازم آشپزخانه

زودپز مناسب در لوازم آشپزخانه

زمانی که نیاز است تا پخت مواد غذایی با سرعت بالایی صورت بگیرد، بدون شک زودپز با توجه به کارکردی که دارد، گزینه‌ای مناسب به شمار می‌آید. انسان‌ها همیشه به دنبال این بوده و هستند که تمامی امور خود را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن به انجام برسانند.

زودپز به عنوان یکی از لوازم مهم و ضروری لوازم آشپزخانه از بی‌شمار ساخته‌های دست بشر است که می‌تواند علاوه بر سرعت بخشیدن و تسهیل در آشپزی، در بالاترین حد ممکن در حفظ کیفیت مواد غذایی نیز موفق عمل نماید. زودپز وسیله‌ای است از گذشته تا به حال و با توجه به اهمیت ویژه‌ای که در میان لوازم آشپزخانه دارد، مورد توجه ویژه سازندگان لوازم آشپزخانه بوده و به مرور و همسو با پیشرفت تکنولوژی دچار تحولات و پیشرفت‌هایی شده است.
استفاده از زودپز مزایای فراوانی دارد که در ادامه همین مقاله به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت، اما قبل از هر چیز نیاز است تا به این نکته اشاره کنیم که زودپزها در کنار مزایای فراوانی که دارند، چنانچه در استفاده از آن‌ها نکات ایمنی لازم رعایت نگردد، ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه در تولید زودپزها سعی می‌کنند به گونه‌ای عمل کنند که بالاترین سطح ایمنی را لحاظ نمایند تا استفاده‌کنندگان با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کنند.
شرکت ساپر، یکی از شرکت‌های معتبر لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه است که در تولید زودپز ساپر سعی کرده است در کنار کیفیت محصول و با توجه به نوع زودپز، بالاترین استانداردهای ایمنی را نیز لحاظ کند. در ادامه به معرفی یکی از مدل‌های زودپز ساپر خواهیم پرداخت.

 

انواع زودپز

زودپز معمولی یا زودپز برقی

زودپز برقی

زودپز معمولی

مزایای زودپز

صرفه‌جویی در زمان و مصرف انرژی

پخت‌ و پز غنی و سالم

ویژگی‌های بهترین زودپز‌

زودپز ساپر مدل CAMELLIA

انواع زودپز

اگر بخواهیم در یک دسته‌بندی خیلی ساده انواع زودپز را نام ببریم، می‌توان این وسیله را از نظر جنس بدنه و نیز نوع کارکرد مورد بررسی قرار داد. از نظر نوع جنس، زودپزها تابع نوع کارکرد خود هستند. منظور از نوع کارکرد، معمولی یا برقی بودن است.
در تولید زودپز برقی که تولیدکنندگان با عناوین مختلفی آن را تولید می‌کند، نوع آلیاژ به کار رفته و تولید آن کاملاً متفاوت از زودپزهای معمولی می‌باشد. در زودپز برقی ساختار خیلی متفاوت از زودپزهای معمولی است.
در ساخت زودپز برقی، لایه اصلی و درونی آن که مواد غذایی درون آن ریخته می‌شود، تفلون در نظر گرفته می‌شود.
در تولید زودپزهای معمولی، عمدتاً آلیاژهای آلومینیوم و استیل مورد توجه است که البته امروزه دیگر زیاد از آلومینیوم استفاده نمی‌شود و به دلیل کیفیت، زیبایی و حتی ایمنی بالای استیل، در تولید زودپزهای معمولی از آن استفاده می‌شود. حتی در تولید بدنه بیرونی زودپز برقی نیز از استیل استفاده می‌گردد.

زودپز معمولی یا زودپز برقی

ممکن است این سؤال پیش بیاید که زودپز برقی بهتر است یا زودپز معمولی. قطعاً نمی‌توان بدون در نظر گرفتن برخی از معیارها یکی را برتر از دیگری دانست. هر یک از این زودپزها مزایایی دارند که می‌تواند باعث شود تا هر فردی با توجه به نیازهای خود، یکی را بر دیگری برتری دهد.

به شما پیشنهاد میکنیم، برای خرید بهترین لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه برای جهیزیه عروس خود به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کنید.

زودپز برقی

استفاده از زودپز برقی با توجه به قابلیت‌های تنظیمی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، مسلماً ساده‌تر از زودپز معمولی است. در زودپز برقی هیچ جایگاهی برای سوختن مواد وجود ندارد، زیر حتی اگر فراموش کنید که زودپز برقی را روشن کرده‌اید، دستگاه پس از زمان مشخصی که از قبل برای آن تنظیم نموده‌اید، به صورت خودکار خاموش می‌شود. برای استفاده از زودپز برقی کافی است که مواد لازم را درون آن ریخته و تنها چند دکمه را بزنید و با خیال آسوده به سایر کارهای خود بپردازید.

زودپز معمولی

در مقابل سادگی کار با زودپز برقی، خیلی‌ها بر این باورند که در زودپز برقی محدودیت نظارت وجود دارد، یعنی نمی‌توان باب طبع خود غذا را درست کرد. از طرف دیگر اگر برق نباشد، عملاً زودپز برقی به یک دستگاه بی مصرف تبدیل می‌شود، در صورتی که برای استفاده از زودپز معمولی حتی می‌توان از آتش هیزم (آتش چوب) نیز استفاده کرد.
مزیت دیگر زودپز معمولی نسبت به زودپز برقی، تنوع در ظرفیت‌های آن است، هر چند زودپزهای برقی نیز دارای ظرفیت‌های متنوعی هستند، اما طبیعتاً تنوع ظرفیت در زودپز معمولی به مراتب بسیار بیشتر از زودپز برقی است.

با تمامی این تفاسیر، باز هم نمی‌توان بگوییم زودپز برقی بهتر است یا زودپز معمولی، زیرا در بهتر یا برتر بودن هر یک از زودپزها، سلیقه مصرف‌کننده صد در صد اثرگذار است.

زودپز ساپر

مزایای زودپز

فارغ از معمولی یا برقی بودن زودپزها، استفاده از آن‌ها مزایایی دارد که در اینجا قصد داریم به صورت مختصر 2 ویژگی مهم و اساسی را بیان کنیم.

صرفه‌جویی در زمان و مصرف انرژی

اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی زودپزها صرفه جویی در زمان پخت و نیز مصرف انرژی باشد. زودپزها علاوه بر اینکه می‌توانند در زمان پخت صرفه جویی نماید، این امکان را فراهم می‌آورند که انرژی کمتری مصرف شود.
البته شاید این کاهش مصرف انرژی در زودپزهای معمولی بیشتر به چشم آید، زیرا طبیعتاً زودپزهای برقی برای پخت سریع، مصرف برق بالایی خواهند داشت. این در حالی است که در زودپزهای معمولی چنین موضوعی اصلاً وجود ندارد و به هیچ وجه برای کاهش در زمان پخت، نیاز به صرف انرژی بیشتری نمی‌باشد.

پخت‌ و پز غنی و سالم‌

نکته قابل توجه دیگر در استفاده از زودپزها این است که می‌توانند پخت و پز غذا را از نظر کیفیت مواد غنی‌تر و از نظر بهداشتی سالم‌تر کنند. اثر استفاده از زودپز را می‌توان به صورت خلاصه چنین بیان کرد:

• غنی بودن :

به دلیل استفاده آب کم، ویتامین ها بیشتر حفظ می‌شوند.

• سالم بودن :

دمای بالای درون زودپز باعث از بین رفتن اکثر باکترها و ویروس‌های موجود می‌شود.

ویژگی‌های بهترین زودپز

با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر ارائه شد، بهتر یا برتر بودن یک زودپز به سلیقه و نیاز مصرف‌کننده بستگی دارد. اما قطعاً در انتخاب هر وسیله‌ای، خواه لوازم خانگی یا لوازم آشپزخانه باشد و خواه لوازمی دیگر، نیاز است تا برخی از ویژگی‌های ضروری و مهم آن وسیله مورد توجه قرار گیرد تا انتخاب ما را به انتخابی درست تبدیل کند.
ما به جای پرداختن به برخی از این ویژگی‌ها، تصمیم داریم تا یکی از مدل‌های زودپز ساپر را مورد بررسی قرار دهیم که تمامی ویژگی‌های لازم و ضروری یک زودپز تمام عیار غیر برقی را در خود گردآورده است، یعنی زودپز CAMELLIA
به جرئت می‌توان مدعی شد که این مدل از زودپز ساپر به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند یک الگو مناسب برای هر فردی باشد که قصد دارد یک زودپز مناسب معمولی (غیر برقی) خرید نماید.

زودپز ساپر

زودپز ساپر مدل CAMELLIA

زودپز ساپر مدل CAMELLIA ساخته شده از استیل 10/ 18 می‌باشد که در میان برندهای معتبر تولید کننده زودپز کاملاً شناخته شده و مورد تأیید است.
این مدل از زودپز ساپر دارای اندازه‌های 4 و 6 لیتری می‌باشد که علاوه بر مجهز بودن به بخارپز، این قابلیت را دارد تا بتوان از آن بر روی انواع دستگاه های خوراک پزی ( اجاق های گازی ، الکتریکی و … ) استفاده نمود.

زودپز ساپر مدل CAMELLIA با قابلیت نگاه دارندگی مواد معدنی و ویتامین ها این امکان را فراهم آورده است تا در زمان پخت در حدود 70 درصد صرفه جویی زمان داشته باشد.

برای خرید زودپز ساپر مدل CAMELLIA، این لوازم آشپزخانه کارآمد، به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کنید.

یکی از نکات قابل توجه زودپز ساپر مدل CAMELLIA استفاده از درب کلیپسی و تعبیه دکمه ایمنی در آن است تا از ضربه زدن فشار بخار جلوگیری نماید و ایمنی و آسودگی خاطر را برای مصرف‌کننده به همراه داشته باشد.
وجود درب پیرکسی در این مدل از زودپز ساپر باعث شده است تا علاوه بر مقاومت بالای آن در برابر حرارت، در کنار طراحی زیبایی که برای آن در نظر گرفته شده است، جلوه بصری خاصی را به محیط آشپزخانه بدهد.

زودپز ساپر مدل CAMELLIA به عنوان یکی دیگر از لوازم آشپزخانه ساپر، به دلیل وجود امکانات متعدد، کیفیت بالا و نیز قیمتی مناسب در قیاس با امکانات و کیفیت برتر آن، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در میان زودپزهای معمولی موجود در بازار به خود اختصاص دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *