اخبار و مقالات

ضرورت گوشت کوب برقی در لوازم آشپزخانه

ضرورت گوشت کوب برقی در لوازم آشپزخانه

اولین تصویری که ممکن است با شنیدن نام گوشت کوب برقی یا به طور کلی گوشت کوب به ذهن بسیاری خطور کند، همان گوشت کوب های چوبی و فلزی است که معمولاً برای کوبیدن و مخلوط کردن محتویات آبگوشت، له کردن بادمجان، پوره کردن سیب زمینی و … استفاده می‌شود. شاید چنین تصوری بی ربط نباشد، زیرا گوشت کوب برقی نیز همان وظایف گوشت کوب های دستی را انجام می‌دهد، اما مقداری سریع‌تر و گسترده‌تر.

خیلی‌ها ممکن است گوشت کوب برقی را یکی از ضروریات لوازم آشپزخانه بدانند و برخی دیگر ضرورتی برای وجود آن در میان لوازم آشپزخانه قائل نباشند. این امر کاملاً سلیقه‌ای است.

قطعاً وجود غذاساز ها در میان لوازم آشپزخانه، هر مصرف‌کننده‌ای را بی نیاز از گوشت کوب می‌کند، اما ممکن است برخی بر این باور باشند که غذاساز برای استفاده در حجم بالا مناسب است و برای خرد کردن، مخلوط کردن و یا پوره کردن مواد غذایی در حجم کم، استفاده از گوشت کوب هم از نظر زمانی و هم از نظر نظافتِ پس از استفاده بسیار راحت‌تر است، که البته این سخن کاملاً به جا می‌باشد.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از گوشت کوب ارائه کنیم، می‌توان گفت که گوشت کوب نوع ساده شده و سیار غذاسازهای خانگی است که وظیفه پوره کردن، مخلوط کردن و حتی رنده کردن مواد غذایی را دارد.

تفاوت گوشت کوب برقی با غذا ساز

با توجه به نکاتی که بیان شد و تشبیهی که میان گوشت کوب برقی و غذاساز صورت گرفت، شاید این سؤال پیش بیاید که با وجود غذا ساز در میان لوازم آشپزخانه، چه نیازی به گوشت کوب برقی می‌باشد؟

در پاسخ باید گفت که در واقع با وجود غذا ساز هیچ نیازی به گوشت کوب برقی نیست، اما چند تفاوت میان این دو وجود دارد که شاید باعث شود تا هر فردی را راغب کند که در میان لوازم آشپزخانه جایی را نیز برای گوشت کوب برقی در نظر بگیرد.

راحتی استفاده

زمانی که بخواهیم مواد غذایی را پوره یا مخلوط ‌کنیم، نیاز است تا آن مواد داخل مخلوط کن ریخته شود، این در حالی است که در استفاده از گوشت کوب برقی، نیاز به جابه‌جایی مواد نیست و می‌توان مواد را در همان ظرفی که وجود دارند مخلوط یا پوره نمود. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر به چشم می‌آید که مواد پخته شده و داغ نیز باشند.

با محصولات ساپر بیشتر آشنا شوید. محصولات ساپر 

سرعت استفاده

بر خلاف غذاسازها، گوشت کوب برقی نیاز به آماده سازی و تنظیم خاصی ندارد و تنها کافی است آن را به برق بزنید و استفاده کنید.

نظافت راحت و سریع

بر خلاف غذاسازها که پس از استفاده، نیاز است برای نظافت و شستشو برخی از قسمت‌های آن را جدا نمود، گوشت کوب برقی چنین دردسرهایی را ندارد و به راحتی و سرعت هر چه تمام می‌توان آن را تمیز نمود.

جاگیر نبودن

یکی از دغدغه‌های همیشگی کد بانوان، جاگیر بودن برخی از لوازم آشپزخانه می‌باشد، که غذاسازها نیز با توجه به کارایی و اندازه‌ای که دارند، نیاز است تا مقداری از فضای آشپزخانه را به آن اختصاص داد، اما در استفاده از گوشت کوب ها چنین مسئله‌ای وجود ندارد و به راحتی می‌توان آن را در هر قسمتی از آشپزخانه قرار داد و در زمان نیاز نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کرد.

نکته : ذکر این نکته ضروری است که از نظر کارایی و کاربرد، قطعاً گوشت کوب ها در مقایسه با غذاسازها در جایگاه به مراتب پایین‌تری قرار دارند، اما هدف ما از این مقایسه این بود که می‌توان با شناخت درست از نیازهای خود و با هزینه‌ای به مراتب بسیار کمتر، نسبت به تهیه وسیله‌ای اقدام نمود که می‌تواند اکثر وظایف غذاساز را در حجمی به مراتب پایین‌تر انجام دهد.

ویژگی‌های گوشت کوب برقی مناسب

به دفعات و به فراخور مقالات به این نکته اشاره نموده‌ایم که برتری دادن یک برند به برند دیگر و یا یک مدل به مدلی دیگر، به نیاز واقعی و نیز سلیقه مصرف‌کننده بستگی دارد. این قضیه در خصوص گوشت کوب نیز وجود دارد.

در میان گوشت کوب های موجود در بازار، برندها و مدل‌های متفاوتی وجود دارند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باعث می‌شود نسبت به برندها و یا حتی سایر مدل‌های همان برند مزایا یا معایبی داشته باشند. یکی از برندهای معتبر موجود در بازار، گوشت کوب برقی ساپر است. شرکت ساپر تولید کننده لوازم خانگی می‌باشد که به دلیل کیفیت بالای محصولاتش توانسته است جایگاه خاصی را در میان مصرف‌کنندگان به خود اختصاص دهد.

گوشت کوب برقی ساپر دارای مدل‌های مختلفی می‌باشد که هریک دارای ویژگی‌های خاص هستند که می‌تواند جوابگوی نیازهای هر مصرف‌کننده‌ای با هر سلیقه‌ای باشد.

برای خرید غذاساز ساپر، این محصول پرکاربرد به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کنید.

اما در کنار نیاز و سلیقه مصرف‌کننده و اینکه شما قصد خرید گوشت کوب برقی ساپر و یا هر مدل دیگری که داشته باشید، باید به این توجه داشت که اطلاع از برخی ویژگی‌های مهم در خصوص گوشت کوب های برقی، می‌تواند انتخاب بهتری را برای شما رقم بزند. بر این اساس نیاز است تا در هنگام خرید، با توجه به این ویژگی‌ها دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایید.
در ادامه به صورت مختصر 3 مورد از این ویژگی‌های مهم و اصلی را بیان خواهیم کرد.

توان موتور

بالا بودن توان موتور باعث افزایش کارایی دستگاه می‌شود. البته باید توجه داشت که هر اندازه توان و قدرت موتور بالا باشد، به همان میزان مصرف برق نیز بالا خواهد بود.

نوع تیغه

نیاز است که پره های تیغه بلند باشد تا علاوه بر افزایش کارایی، توان استفاده از گوشت کوب در حجم بالای مواد نیز وجود داشته باشد. همچنین توصیه می‌شود که به دلیل تماس کامل تیغه‌ها با مواد غذایی، دقت نمایید که در اتصال آن‌ها به شفت وسط دستگاه به جای استفاده از پیچ و مهره، از پرس استفاده شده باشد. یعنی اینکه تیغه‌ها پرس شده باشند و نه اینکه پیچ و مهر.

پایه ها

وجود پایه‌های متعدد و متنوع برای گوشت کوب، یکی از مزیت‌های برندهای معتبر می‌باشد. به عنوان نمونه پایه‌هایی جداگانه برای خرد کردن، له کردن، رنده کردن و … وجود داشته باشد که به فراخور نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

گوشت کوب برقی

 

گوشت کوب برقی ساپر مدل SHB-610S

یکی از مدل‌های گوشت کوب برقی ساپر که توانسته است به دلیل کیفیت بالا توجه مصرف‌کنندگان را به سوی خود جلب نماید، مدل SHB-610S می‌باشد. گوشت کوب برقی ساپر مدل SHB-610S علاوه بر دارا بودن امکاناتی که هر برند معتبر گوشت کوب باید داشته باشد، دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه به صورت مختصر برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بیان خواهیم نمود.

کنترل چرخش تیغه دستگاه در سرعت‌های مختلف در گوشت کوب برقی ساپر مدل SHB-610S یکی از امکانات ویژه‌ای است که شما تنها می‌توانید در برخی از برندهای معتبر آن را مشاهده نمایید. وجود چنین ویژگی فوق‌العاده‌ای باعث می‌شود تا شما به فراخور نیازتان و نیز نوع موادی که قصد کوبیدن یا خرد کردن آن را دارید، سرعت مناسبی را در نظر بگیرید.

استفاده از استیل ضد زنگ در تولید تیغه و نیز محور انتقال دهنده نیرو، علاوه بر اطمینان خاطر از سلامت و کیفیت مواد خُرد یا مخلوط شده، باعث افزایش کارایی دستگاه و نیز افزایش طول عمر مفید دستگاه خواهد شد.

در کنار توان و قدرت 600 وات گوشت کوب برقی ساپر مدل SHB-610S، مجهز بودن آن به دوشاخه برق دارای استاندارد اتحادیه اروپا، نشان از آن است که در کنار قدرت بالای دستگاه، علاوه بر مصرف پایین برق، ایمنی لازم در تولید آن نیز در نظر گرفته شده است.

در کنار تمامی ظرافت‌های فنی و کیفی گوشت کوب برقی ساپر مدل SHB-610S، تولیدکنندگان محصولات ساپر، از زیبایی‌های ظاهری این دستگاه نیز غافل نشده‌اند و در تولید آن از دو رنگ پر طرفدار در ساخت لوازم آشپزخانه (لوازم برقی آشپزخانه)، یعنی رنگ‌های مشکی و سفید استفاده کرده‌اند.

انواع مدل‌های گوشت کوب برقی ساپر و به خصوص مدل SHB-610S، به عنوان بخشی از لوازم آشپزخانه ساپر، به دلیل وجود امکانات متعدد، کیفیت بالا و نیز قیمتی مناسب در قیاس با امکانات و کیفیت برتر آن، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در میان گوشت کوب های موجود در بازار به خود اختصاص دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *