اخبار و مقالات

نسپرسو ساز یا اسپرسو ساز

اسپرسو ساز

هنگامی که صحبت از نسپرسو و نسپرسو ساز و یا اسپرسو و اسپرسو ساز به میان می‌آید، بسیاری به سراغ تاریخچه ساخت دستگاه‌ها، اجزای دستگاه و یا تفاوت‌های میان اسپرسو و نسپرسو و مواردی این چنینی می‌روند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و بیان اطلاعاتی در خصوص نسپرسو ساز و اسپرسو ساز بپردازیم که می‌تواند به سادگی هر چه تمام تفاوت میان دو دستگاه را برای ما آشکار کند.

ما در این مقاله میان نسپرسو و اسپرسو نه تفاوتی قائل می‌شویم و اینکه آن‌ها را یکی می‌دانیم، زیرا از طرفی هر دو دستگاه به نحوی قهوه ساز به‌حساب می‌آیند و از طرفی دیگر، نوع فرآیند تولید محصول نهایی مقداری متفاوت است. به این صورت که در ساخت نسپرسو، از کپسول‌های مخصوصی استفاده می‌شود. حال ممکن است برخی‌ها این دو را یکی بدانند و برخی دیگر تفاوت قائل شوند و … .
به هر حال در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص دستگاه اسپرسو ساز و نسپرسو ساز خدمت شما بیان خواهیم کرد تا تفاوت میان این دو را خود به خوبی متوجه شوید.

دستگاه اسپرسو ساز

 

اسپرسو ساز

 

ما قصد نداریم تا در بررسی ماهیت نسپرسو ساز و یا اسپرسو ساز، خیلی عمیق شویم و تاریخچه‌های عجیب‌ و غریب و عریض و طویلی که استفاده عام ندارد را مطرح کنیم و با این کار خواننده عزیز را خسته کنیم. بلکه مایلیم تا حدی به معرفی بپردازیم که حق مطلب ادا شود و شما تمایز میان این دو دستگاه را به خوبی دریابید.

دستگاه اسپرسو ساز از زمان معرفی و تا زمانی که به یک دستگاه مورد قبول عام تبدیل شد، حدود 17 سال طول کشید. اولین اسپرسو ساز توسط فردی ایتالیایی به نام آنجلو موریوندو (Angelo Moriondo) در سال 1884 به دنیا معرفی شد.
حدود 17 سال بعد فردی دیگر به نام بترزا با ایجاد تغییرات و نیز افزودن بخش‌هایی به دستگاه اولیه آنجلو موریوندو، تحولی چشمگیر در ساخت اسپرسو ساز ایجاد کرد و توانست دگرگونی مهمی را در صنعت قهوه ‌ایجاد کند.
تغییرات بترزا و دستگاه ساخته شده توسط او، به حدی مورد استقبال قرار گرفت که تمامی دستگاه‌های اسپرسو ساز امروزی بدون شک الگویی از مدل ساخته شده او می‌باشند.

اسپرسو در واقع خروجی نهایی دستگاه اسپرسو ساز است. یعنی به محصولی که توسط اسپرسو ساز تولید می‌شود، اسپرسو گفته می‌شود.

اسپرسو ساز برای تولید اسپرسو فرآیند ساده و در عین حال جالبی دارد، به این صورت که این دستگاه زمانی که آب در حال رسیدن به نقطه جوش است را از پودر قهوه‌ای که به صورت فشرده در درون یک محفظه مخصوص در درون دستگاه قرار دارد عبور می‌دهد و پس از عبور آب جوش از محفظه قهوه، ترکیب آب جوش و قهوه با عبور از یک فیلتر، به محصول نهایی، یعنی اسپرسو تبدیل می‌شود.

در واقع می‌توان به صورت ساده این چنین بیان کرد که اسپرسو محصولی است که با عبور دادن آب نزدیک به نقطه جوش از پودر قهوه‌ فشرده و نهایتاً عبور از یک فیلتر به دست می‌آید.

این کل فرآیند تولید اسپرسو توسط دستگاه اسپرسو ساز می‌باشد.

دستگاه نسپرسو ساز

 

نسپرسو ساز

 

شاید اگر بخواهیم به صورت خیلی ساده به بیان تفاوت میان دستگاه اسپرسو ساز و نسپرسو ساز بپردازیم، می‌توان گفت که تفاوت در جایگزین شدن کپسول یا پدهای ساخت شرکت نستله با محفظه‌هایی است که در اسپرسو ساز، قهوه به صورت فشرده درون آن قرار می‌گیرد.

به بیانی ساده، دستگاه‌های نسپرسو ساز، زمانی که آب در حال رسیدن به نقطه جوش است را به پودر قهوه‌ای که درون یک کپسول یا پد مخصوص قرار دارد می‌رساند و سپس محصول نهایی، یعنی نسپرسو تولید می‌شود.

شما هم دوست دارید بهترین نسپرسو ساز موجود را خریداری نمایید. بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. خرید دستگاه نسپرسو ساز ساپر مدل MARIGOLD

اگر بخواهیم دقیق و البته خلاصه به معرفی نسپرسو ساز بپردازیم، باید گفت که همان دستگاه‌های اسپرسو ساز است که به جای محفظه یا سبد قهوه، از کپسول یا پدهایی که توسط شرکت سوئیسی نستله ساخته شده است، استفاده می‌شود. پس بر این اساس محصول تولید شده توسط این دستگاه، نسپرسو نامیده می‌شود. نسپرسو (Nespresso) در واقع نام و برند تجاری محصولی از شرکت سوئیسی نستله – نسپرسو می‌باشد.
دستگاه نسپرسو ساز برای اولین بار توسط اریک فاو که یکی از کارمندان شرکت نستله بود حدود 77 سال پس از ثبت نهایی دستگاه اسپرسو توسط بتراز معرفی شد، یعنی در سال 1976 که در آن زمان زیاد مورد استقبال قرار نگرفت.
اما یک دهه بعد، شخصی به نام ژان‌پل گیلارد با ایجاد تغییراتی در دستگاه اولیه، توانست توجه دیگران را به سوی این دستگاه جلب کند و این آغازی بود تا شرکت نستله برای راه‌اندازی خط تولید این دستگاه‌ها با برخی از شرکت‌های مشهور آن زمان، یعنی زیمنس، فیلیپس، دلونگی و … وارد مذاکره شود و نهایتاً در سال 1996 اولین دستگاه اسپرسو ساز که با کپسول‌های قهوه کار می‌کرد را با برند نسپرسو روانه بازار کند.

کپسول یا پد مخصوص نسپرسو ساز

 

کپسول نسپرسو ساز

 

جالب است که بدانید یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال مردم از دستگاه نسپرسو، آماده شدن نسپرسو در کمتر از یک دقیقه بود که این امر در واقع به دلیل وجود کپسول‌های محصول نسپرسو بود.

در کپسول‌های نسپرسو معمولاً بین ۵ الی ۶٫۵ گرم ریخته می‌شود که این نسپرسو از مرغوب‌ترین دانه‌های قهوه تهیه شده و پس از انجام آزمایش‌های خاص، همگی با درجه مناسب بو داده شده و آسیاب می‌شوند.

وجود این کپسول‌ها باعث شده است تا مصرف‌کنندگان از دردسر برخی مسائل راحت شده و به سادگی هر چه تمام از نوشیدن یک نسپرسو لذت ببرند. وجود این کپسول‌ها باعث شده است تا مصرف‌کننده دغدغه‌های زیر را نداشته باشد:

• اطلاعات لازم برای شناخت و تهیه دانه قهوه مرغوب
• بو دادن مناسب و اصولی قهوه
• آسیاب کردن مناسب قهوه
• اندازه‌گیری و پر کردن محفظه قهوه
• پاکسازی محفظه از تفاله قهوه
• و…

در واقع هر بار که قصد میل کردن اسپرسویی لذت بخش را داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کپسول درون دستگاه قرار داده و یک دکمه را فشار دهید.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی‌ها در اصطلاح عامیانه، به دلیل استفاده از کپسول‌های مخصوص، به نسپرسو سازها، قهوه جوش کپسولی نیز می‌گویند.

نسپرسو ساز ساپر

 

نسپرسو ساز ساپر

 

به عنوان حسن ختام این مقاله، قصد داریم تا یکی از دستگاه‌های نسپرسو ساز موجود در بازار ایران که به دلیل امکانات و نیز گارانتی 2 ساله، از اقبال خوبی برخوردار شده است را به شما معرفی کنیم. این دستگاه نسپرسو ساز ساپر مدل MARIGOLD است.

نسپرسو ساز ساپر دارای مخزن جداشونده‌ای با ظرفیت 700 سی‌سی و توان مصرفی 960 تا 1145 وات می‌باشد. این دستگاه علاوه بر تمامی امکانات موجود، دارای محفظه‌ای برای جمع‌آوری کپسول‌ها و نیز محفظه‌ای برای جمع‌آوری آب چکان و یا سر ریزهای فنجان می‌باشد.
نسپرسو ساز ساپر مدل MARIGOLD، دارای وزنی معادل 3200 گرم می‌باشد. در کنار ویژگی‌هایی که اشاره گردید، این مدل از نسپرسو ساز ساپر، با داشتن دو كليد عملكرد پركن و قطع كن خودكار فنجان بزرگ و فنجان كوچك، آسایش بیشتری را برای مصرف‌کنندگان این مدل به ارمغان خواهد آورد.

در پایان و به بیانی ساده می‌توان گفت که دستگاه نسپرسو ساز، در واقع همان اسپرسو ساز است که در آن‌ها به جای محفظه یا سبدهای قهوه، از کپسول‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

شما می توانید این دستگاه را که می توان به عنوان یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی برای سرویس آشپزخانه می باشد را از فروشگاه اینترنتی هومیکسوم و هم چنین لوازم خانگی اورانوس خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *