اخبار و مقالات

اهمیت و جایگاه کلمن و فلاسک در میان لوازم خانگی

اهمیت و جایگاه کلمن و فلاسک در میان لوازم خانگی

همواره اهمیت وجود کلمن و فلاسک در میان لوازم خانگی به عنوان وسیله‌ای برای حفظ و نگهداری دمای مایعات از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌باشد. عمدتاً از کلمن برای نگهداری مایعات سرد مثل آب، شربت و… استفاده می‌شود و از فلاسک برای نگهداری مایعات گرم. البته ذکر این نکته ضروری است که برخی‌ها از فلاسک برای نگهداری مایعات سرد نیز استفاده می‌کنند. به بیانی فلاسک به دلیل نوع ساختاری که دارد، می‌تواند دمای مایعات سرد یا گرم را تا مدت زمانی چند ساعته حفظ کند.

همین قابلیت فلاسک باعث شده است تا برخی‌ها فلاسک ها را دمابان نیز بنامند. دمابان به معنای نگهبان و محافظ دما می‌باشد.
قبل از پرداختن به هر نکته‌ای در خصوص کلمن و فلاسک، نیاز است توضیح مختصری در خصوص تفاوت فلاسک و فلاکس داده شود.
خیلی مواقع به اشتباه واژه فلاکس به جای فلاسک به کار برده می‌شود. این در حالی است که فلاکس ماده‌ای است که از آن برای جوشکاری، لحیم‌کاری و … استفاده می‌شود و هدف استفاده از آن تمیزکاری شیمیایی سطوح و همچنین جلوگیری و پاک کردن اکسایش در منطقۀ جوش می‌باشد. اما فلاسک ظرفی است که از آن برای گرم یا سرد نگه داشتن گاز یا مایعات استفاده می‌شود.
در فرهنگ ایرانیان خیلی مواقع به کلمن ها به دلیل نگهداری شربت درون آن‌ها کلمن شربت نیز گفته می‌شود. همچنین زمانی که سخن از فلاسک به میان می‌آید، بیشتر مواقع فلاسک چای مدنظر می‌باشد.
در ادامه همین مقاله به جهت آشنایی شما با فلاسک و کلمن به بررسی دو مدل از محصولات مجموعه اورانوس، یعنی کلمن اورانوس و فلاسک اورانوس خواهیم پرداخت.

بهترین فلاسک و بهترین کلمن کدام است؟

نوع مصرف

اندازه و ظرفیت

وزن

شکل

فلاسک دو قلو اورانوس ( URANUS )

کلمن اورانوس ( URANUS )

بهترین فلاسک و بهترین کلمن کدام است؟

زمانی که بخواهیم برای خرید کلمن آب، کلمن شربت، فلاسک چای و … تصمیم‌گیری کنیم، قبل از هر چیزی بسیار اهمیت دارد تا به طور دقیق بدانیم قصد ما از خرید آن‌ها چیست؟ به بیانی نیاز است تا به طور واضح و دقیق بدانیم موارد مصرف آن‌ها چیست؟
خیلی مواقع ممکن است هدف ما از خریدن فلاسک این باشد که هم‌زمان هم آب جوش داشته باشیم و هم چای، در چنین شرایطی می‌توان به جای خرید دو فلاسک جداگانه، نسبت به تهیه یک فلاسک دوقلو اقدام کنیم.
طبیعتاً برای اینکه بهترین فلاسک و یا بهترین کلمن را خریداری کنیم، نیاز است تا ابتدا نیاز خود را به طور دقیق بشناسیم و سپس بر اساس برخی از ویژگی‌ها، نسبت به خرید اقدام نماییم.

در ادامه به بیان چند 4 ویژگی مهم خواهیم پرداخت که نیاز است یک خریدار قبل از خرید فلاسک و کلمن به آن‌ها توجه داشته باشد.

نوع مصرف

اولین نکته‌ای که نیاز است مورد توجه قرار بگیرد، این است که نوع مصرف فلاسک یا کلمن چیست؟ مشخص نمودن همین مورد می‌تواند اثری مستقیم بر روی سه ویژگی دیگر نیز داشته باشد. ما باید به طور دقیق بدانیم که می‌خواهیم از این وسایل برای مصارف خانگی استفاده کنیم و یا به عنوان وسیله‌ای برای مسافرت‌هایمان و یا حتی ممکن است به قصد مصارف شرکتی و استفاده در اماکن پرجمعیت باشد. تمامی این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.
حتی نوع مایعاتی که قرار است در کلمن یا فلاسک ریخته شود هم بسیار حائز اهمیت است. اینکه قرار است کلمن آب باشد یا کلمن شربت، فلاسک آب سرد باشد، فلاسک آب جوش باشد و یا فلاسک چای.

فلاسک و کلمن اورانوس

اندازه و ظرفیت

پس از اینکه نوع دقیق و موارد استفاده از فلاسک و کلمن را مشخص کردیم، می‌توان به راحتی در خصوص اندازه و ظرفیت آن‌ها نیز تصمیم گرفت. عمدتاً اندازه و ظرفیت کلمن و فلاسک رابطه‌ای مستقیم با یکدیگر دارند، یعنی هر اندازه ظرفیت بالایی مورد نظر ما باشد، طبیعتاً به همان اندازه نیز اندازه آن‌ها بزرگ‌تر خواهد بود.
توجه به اینکه می‌خواهیم فلاسک یا کلمن چند لیتری باشد و یا اینکه جوابگوی مصرف چند نفر باشد، دومین نکته‌ای است که باید در هنگام خرید به آن توجه شود.
با توجه به اهمیت این موضوع بسیاری از تولیدکنندگان این محصولات، ظرفیت‌های متعددی را در نظر می‌گیرند. به عنوان نمونه می‌توان به کلمن اورانوس و نیز فلاسک اورانوس اشاره نمود.

وزن

وزن فلاسک و کلمن یکی از نکاتی است که می‌تواند با توجه به نوع مصارف (خانگی، شرکتی، مسافرتی و…) اثری مستقیم بر انتخاب ما داشته باشد. ما معمولاً هیچ وقت برای مسافرت از کلمن و فلاسک های بزرگ استفاده نمی‌کنیم. زیرا نمی‌خواهیم در هنگام مسافرت بار اضافه با خود همراه ببریم.
اما در کنار نوع مصرف و نیز اندازه و ظرفیت فلاسک و کلمن، نوع آن‌ها هم مهم است. امروزه فلاسک ها و کلمن های متعددی ساخته می‌شود که با توجه به ویژگی‌های ساختاری، وزن آن‌ها نیز متفاوت است. به عنوان نمونه برخی از فلاسک ها دارای شیشه (محفظه داخلی) هستند و برخی دیگر بدون شیشه. برخی کلمن ها و فلاسک ها دارای بدنه پلاستیکی هستند و برخی دیگر دارای بدنه‌ای استیل. برخی فلاسک ها دوقلو هستند و…

اورانوس سالهاست در تلاس است تا بهترین محصولات لوازم خانگی و سرویس آشپزخانه را در اختیار شما قرار دهد. 

شما میتوانید برای خرید فلاسک اورانوس، این کالای کارآمد به لینک رو به رو رفته و به راحتی لوازم آشپزخانه خود را خریداری کنید.

فلاسک اورانوس

شکل

در کنار سه ویژگی که بیان شد، نوع شکل و ظاهر فلاسک و کلمن نیز در انتخاب آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. شکل ظاهری این وسایل زمانی حائز اهمیت خواهد بود که بخواهیم از آن‌ها در کنار سایر لوازم خانگی و یا در آشپزخانه خود استفاده کنیم.
قطعاً شکل و ساختار فلاسک و کلمن مسافرتی با نوع خانگی متفاوت است. نوع خانگی می‌تواند تفاوت‌هایی ظاهری با نوع شرکتی داشته باشد. حتی ممکن است ساختار ظاهری محوصل یک تولیدکننده با تولیدکننده دیگر تفاوتی چشمگیر داشته باشد.

به عنوان نمونه:

برخی از کلمن ها دارای پایه‌های جمع شونده هستند، برخی پایه ثابت دارند و برخی‌های دیگر به طور کلی فاقد پایه هستند. برخی‌ها دارای شیر تخلیه هستند و برخی‌ها فاقد شیر و…
برخی فلاسک ها دوقلو هستند و برخی‌های دیگر تک قلو و ساده. برخی بلند هستند و برخی عرضی و کوتاه و…
برخی از کلمن ها و فلاسک ها دارای بدنه‌ای از پلاستیک هستند و برخی‌های دیگر دارای بدنه‌ای از استیل. حتی نوع رنگ به کار رفته در آن‌ها نیز می‌تواند بر روی انتخاب مصرف‌کننده نیز تأثیر بگذارد.

در کنار این ویژگی‌هایی که بیان شد، قطعاً ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند در تبدیل انتخاب شما به یک انتخاب بهتر دخیل باشد، اما ما در اینجا 4 ویژگی مهم و اساسی را با شما در میان گذاشتیم.

فلاسک 2 قلو اورانوس

برای خرید کلمن اورانوس به عنوان لوازم آشپزخانه خود به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کرده و طعم خریدی آسان را بچشید.

فلاسک دو قلو اورانوس ( URANUS )

مجموعه اورانوس به عنوان تولیدکننده لوازم خانگی، در کنار سایر محصولات خود، مدلی از فلاسک دوقلو را روانه بازار نموده است که با استقبال بی‌نظیر مصرف کنندگان روبرو شده است.
فلاسک دو قلو اورانوس دارای دو مخزن (فلاسک) به ظرفیت 1 و 1.3 لیتر می‌باشد. این مدل از فلاسک اورانوس مجموعاً دارای ظرفیتی 2 و 2.6 لیتری می‌باشد.
فلاسک دو قلوی اورانوس ( فلاسک چای ) دارای محفظه داخلی شیشه‌ای می‌باشد که باعث می‌شود تا ماندگاری دمای آب یا چای درون آن تا مدتی طولانی حفظ شود.
استفاده از استیل برای ساخت بدنه بیرونی این فلاسک باعث شده است تا علاوه بر زیبایی آن، وزن کمتری نسبت به موارد مشابه ای که از پلاستیک در ساخت بدنه استفاده می‌کنند، داشته باشد.
در ساخت این مدل از فلاسک اورانوس ( فلاسک چای )، تمامی استاندارهای لازم و بهداشتی برای تولید یک فلاسک در نظر گرفته شده است.

کلمن اورانوس

کلمن اورانوس ( URANUS )

تولیدکنندگان کلمن اورانوس تمامی ویژگی‌های چهارگانه‌ای که به آن‌ها پرداختیم را در طراحی و تولید این محصول به دقت مورد توجه قرار داده‌اند و همین امر باعث شده است تا این محصول، یک کلمن شربت و یا یک کلمن آب مناسب برای هر مصرف کننده‌ای باشد.
کلمن اورانوس با بدنه‌ای از جنس استیل و در ظرفیت‌های 6 و 8 و 10 لیتری روانه بازار گردیده است.
در کنار جنس استیل بدنه، در تولید بخش داخلی این محصول از آلومینیوم استفاده شده است که باعث می‌گردد تا سرما و خنکی آب درون آن تا ساعت‌ها باقی بماند.
وجود شیر تخلیه در این مدل از کلمن اورانوس، استفاده از آن را بسیار راحت کرده است. در کنار شیر تخلیه 2 عدد پیمانه نیز در نظر گرفته شده است که می‌توان از آن‌ها به عنوان لیوان نیز استفاده نمود.
وجود شیر تخلیه یدکی اضافی همراه با این کلمن، این امکان را برای مصرف‌کننده فراهم می‌نماید که در صورت خرابی شیر تخلیه، بدون هر گونه تغییر در ظاهر و زیبایی محصول و یا انجام هزینه اضافی، نسبت به تعویض آن اقدام نماید.
برخورداری این کلمن از پایه‌های تاشونده باعث می‌شود تا در مواقع لزوم از تماس مستقیم کف آن با سطح زمین ممانعت شود.

کلمن و فلاسک اورانوس، به دلیل کیفیت بالا و نیز قیمتی مناسب در قیاس با کیفیت برتر آن‌ها، توانسته‌اند جایگاه مناسبی را در میان محصولات مشابه موجود در بازار به خود اختصاص دهند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *