اخبار و مقالات

بهترین چای ساز

بهترین چای ساز

0چای ساز یا چایی ساز، قطعاً تداعی‌کننده طعم نوشیدنی معطری است که ریشه در فرهنگ چین باستان دارد و امروزه در اکثر فرهنگ‌ های دنیا جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است، به صورتی که می‌توان پس از آب، این نوشیدنی را پرمصرف‌ترین نوشیدنی جهان به شمار آورد.

چای ساز چیست؟

انواع چای ساز

چای ساز ترکیبی

چای ساز بالا پایین یا دم آور

چای ساز استندی

بهترین چای ساز

چای ساز ساپر

 

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، واژه‌ی چای که امروزه در زبان فارسی نیز وجود دارد، واژه‌ای چینی است که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود.

بوته چای نخستین بار در حدود پنج هزار سال پیش در چین شناخته و به مرور خواص درمانی آن کشف شد. علاوه بر مصارف خوراکی و درمانی چای در گذشته، از آن برای برخی رنگ‌آمیزی‌ها نیز استفاده می‌شده است.

اگر از تاریخچه، انواع، خواص و فواید چای فاصله بگیریم، یکی از نکاتی که همیشه و به خصوص در میان فرهنگ ایرانیان حائز اهمیت بوده است، شیوه اصولی دم کردن آن است.

به شما پیشنهاد میکنیم، برای خرید بهترین لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه برای جهیزیه عروس خود به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کنید.

وقتی که نگاهی به سیر تکاملی چایی و دم کردن آن بیندازیم، متوجه این خواهیم شد که به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، حتی سبک و سیاق دم کردن چای نیز مشابه بسیاری از جنبه‌های زندگی دچار تحول و دگرگونی شده است.

امروزه دیگر شاهد سماورهای زغالی نیستیم و سایر وسایل چای ساز، مثل قوری و کتری همراه سایر بخش‌های زندگی دچار تغییراتی شده‌اند. تکنولوژی این بستر را فراهم آورده است تا در کنار چای سازهای سنتی مثل سماور ، کتری، قوری و … که برای استفاده از آن‌ها اغلب از انرژی‌های فسیلی استفاده می‌شود، بتوان با بهره‌گیری از انرژی برق خیلی سریع‌تر و با همان کیفیت سابق به تهیه و میل کردن چای اقدام نمود.

چای ساز چیست؟

استفاده از چای ساز برقی در چند دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است، به گونه‌ای که بسیاری از برندهای معتبر لوازم خانگی، بخشی از فعالیت‌های خود را به این بخش اختصاص داده‌اند. یکی از این نمونه‌ها، چای ساز ساپر است که در ادامه این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت.

چای ساز (چایی ساز) دقیقاً همان رسالتی را بر عهده دارد که کتری و قوری در طی این چند هزار سال ایفا کرده‌اند، یعنی تهیه و گرم نگه‌داشتن چایی.

چایی ساز همان‌طور که اشاره شد، متشکل از کتری ، قوری و یک منبع حرارتی است. تفاوت چای ساز برقی با چای سازهای سنتی، در نگاهی کلی و فارغ از امکانات موجود در آن‌ها، تفاوت در نوع منبع حرارتی است که در آن استفاده می‌گردد.

در چایی ساز برقی همان‌طور که از عنوانش پیداست، به جای انرژی‌های فسیلی و یا زغال (ذغال)، از انرژی برق استفاده می‌شود. به این صورت که آب درون کتری با فشردن یک دکمه، به وسیله‌ی یک المنت داخلی در مدت معینی به نقطه جوش رسیده و آماده استفاده می‌شود. در درون این کتری‌ها یک مدار کنترلی تعبیه شده است که به محض رسیدن آب به نقطه کامل جوش، برق المنت قطع می‌گردد. قوری نیز با توجه به نوع چایی ساز، یا بر روی یک صفحه حرارتی ( گرم‌کن ) قرار می‌گیرد تا چایی را گرم نگه دارد، یا اینکه بر روی کتری قرار می‌گیرد.

انواع چای ساز

زمانی که صحبت از انواع چایی ساز به میان می‌آید، می‌توان مدل‌های متعددی را برشمرد. اما با اندک تأملی می‌توان پی برد که تمامی مدل‌های موجود چایی ساز، به طور کلی در یکی از 3 مدل زیر قرار می‌گیرند :

چای ساز

چای ساز ترکیبی

این مدل از چای ساز که به آن چای ساز میکس هم گفته می‌شود، کتری و قوری با یکدیگر ترکیب شده‌اند. به این صورت که چایی ساز به حد نیاز از آب پر شده و پس از جوش آمدن آب، چایی را درون یکی توری که در درون چایی ساز تعبیه شده است ریخته می‌شود و بخار ناشی از جوش آمدن آب، باعث می‌شود تا چایی دم بکشد.

چای ساز

چای ساز بالا پایین یا دم آور

در طراحی و ساخت این مدل از چای سازها، از الگوی سنتی الگوبرداری شده است. در واقع تا حد زیادی مشابه سماور و قوری است. در این مدل پس از جوش آمدن آب، چایی و آب جوش درون قوری ریخته می‌شود و قوری بر روی کتری قرار می‌گیرد. بخار ناشی از جوش آمدن آب به قوری خورده و باعث می‌شود تا چایی به آرامی دم بکشد. در برخی مواقع هم می‌توان مجدد کتری را روشن نمود تا با ایجاد بخار تازه، چایی با سرعتی بیشتر دم بکشد.

چای ساز

چای ساز استندی

چای ساز استندی، به دلیل ظاهری جذاب‌تر و نیز سبک طراحی آن، به عنوان یکی از لوازم آشپزخانه و حتی اداری، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مدل از چای سازها، بر خلاف دو مدل دیگر، بخشی جداگانه برای قوری در نظر گرفته شده است تا با حرارت ملایمی که تولید می‌کند، چایی را گرم نگه دارد.
ویژگی ظاهری این چای سازها این است که به دلیل ساختار افقی آن، بر خلاف چای ساز دم آور، ارتفاع کمی دارد و نیز می‌تواند جلوه خاصی را به فضای آشپزخانه و یا فضای محیطی که از آن استفاده می‌گردد ببخشد. چای ساز ساپر مدل STT-577 که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، از خانواده چایی سازهای استندی می‌باشد.

بهترین چای ساز

ممکن است با توجه به معرفی مختصری که از انواع چای سازها صورت گرفت، این سؤال پیش آید که کدام نوع از چایی سازها بهتر است. در پاسخ باید بگوئیم اینکه کدام مدل یا کدام نوع بهتر است، کاملاً بستگی به نیاز و نوع مصرف شما دارد. اما در خصوص اینکه یک چایی ساز خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، در ادامه و به صورت مختصر برخی معیارها را بیان خواهیم کرد و توصیه می‌کنیم هنگام خرید چایی ساز، این معیارها را مورد توجه قرار دهید.

• با توجه به سلیقه خود و نیز مکانی که قرار است از چایی ساز استفاده شود، نوع مناسب را انتخاب کنید.
• هر تولیدکننده‌ای برای بدنه چای ساز تولید شده خود، جنس خاصی مثل بدنه فلزی ، پلاستیکی و شیشه‌ای مورد نظر قرار می‌دهد. بر اساس نوع نیاز و مصرف خود، به جنس بدنه توجه داشته باشید.
• در هنگام انتخاب یک چایی ساز، بر اساس نیاز و نوع مصرف، توجه به میزان ظرفیت کتری امری ضروری است.
• وجود نشانگر به شما در تشخیص میزان آب درون کتری یا قوری کمک می‌کند.
• کتری باید دارای صافی باشد. به مرور زمان رسوبات در کتری ته‌نشین می‌شوند که وجود صافی مانع از ورود رسوبات به درون فنجان خواهد شد.
• از وجود سیستم قطع کننده خودکار در چای ساز اطمینان حاصل کنید. سیستم قطع کن باعث می‌شود زمانی که آب درون کتری به جوش بیاید کتری به صورت خودکار خاموش شود.
• وجود تنظیم‌کننده درجه حرارت می‌تواند این امکان را برای مصرف‌کننده فراهم نماید تا میزان حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنید.
• وجود تایمر که یکی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد برخی از مدل‌های چای ساز است، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید زمان مشخصی را برای خاموش شدن خودکار چایی ساز تنظیم نمایید.

چای ساز

چای ساز ساپر

با توجه به تمامی معیارها و ویژگی‌هایی که نیاز است در هنگام انتخاب یک چای ساز مناسب مورد توجه قرار گیرید، به عنوان بخش پایانی این مقاله، قصد داریم تا یکی از برندهای موجود در بازار که به دلیل وجود امکانات کم نظیر توانسته است اقبال خوبی را به سوی خود جلب نماید، خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

چای ساز دیجیتال ساپر مدل STT-577 یکی از معدود چای سازهای موجود در بازار ایران است که در کنار امکانات و کیفیت بالای آن، به دلیل قیمت مناسب در قیاس با امکانات موجود، باعث شده است تا به یکی از برندهای محبوب در بازار تبدیل گردد.

وجود کتری با ظرفیت 1/7 لیتر و قوری با ظرفیت 1/5 لیتر در چای ساز دیجیتال ساپر مدل STT-577 باعث شده است تا این مدل از چای سازهای ساپر به گزینه‌ای مناسب برای تمامی گروه‌های مصرف‌کننده تبدیل گردد.

استفاده از ترکیب شیشه و پلاستیک در ساخت سینی و همچنین استفاده از استیل ضدزنگ در ساخت کتری و شیشه در ساخت قوری این مدل از چای ساز ساپر، باعث زیبایی خاصی در طراحی آن گردیده است.

امروزه چای ساز، یکی از پر کاربردترین لوازم آشپزخانه می باشد. بدین منظور ما به شما چای ساز دیجیتال ساپر را پیشنهاد میکنیم 

برخورداری از سیستم کنترل دمای دیجیتال ، پنل لمسی و نیز سیستم خاموشی خودکار به عنوان سه ویژگی مهم و اساسی در یک چای ساز معتبر ، باعث گردیده تا چای ساز دیجیتال ساپر مدل STT-577 در کنار سایر امکاناتی که دارد، مقبولیت خاصی را در میان مصرف‌کنندگان کسب نماید.
وجود نشانگر میزان آب بر روی قوری و نیز صفحه نمایش بر روی سینی، باعث می‌شود تا هر مصرف‌کننده‌ای علاوه بر اینکه به طور دقیق از میزان آب مطلع باشد، کنترل دقیقی نیز بر روی عملکرد چای ساز داشته باشد.
مجهز بودن چای ساز ساپر به المنت استریکس (STRIX) و سیستم گرم نگه‌دارنده خودکار، این امکان را فراهم کرده است تا علاوه بر دم کشیدن اصولی چای، همواره لذت نوشیدن چایی خوش طعم و رنگ را تجربه نمایید.

چای ساز دیجیتال ساپر مدل STT-577 به عنوان یکی از مدل‌های چای ساز ساپر، در مدت زمان کوتاهی پس از حضور در این بازار، به دلیل وجود امکانات متعدد، کیفیت بالا و نیز قیمتی مناسب در قیاس با امکانات و کیفیت برتر آن، توانسته است توجه ویژه مصرف‌کنندگان را به سوی خود جلب نماید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *