اخبار و مقالات

جایگاه بند رخت در لوازم خانگی

بند رخت

بند رخت یکی از معدود لوازم خانگی است که با تغییر سبک زندگی افراد و حرکت به سمت آپارتمان نشینی دچار تغییراتی ساختاری شده است. تغییراتی که تنها اسم آن را برجا گذاشته و شکل آن به طور کامل تغییر کرده است. در گذشته شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی برسد که بند رخت به بخش ضروری از لوازم خانگی تبدیل شود.

البته دور از انتظار بودنِ چنین رویدادی به این دلیل بود که در گذشته، بند رخت تنها چند متر طناب بود که هنوز هم در خانه‌هایی که دارای حیاط یا بالکن بزرگ هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما امروزه بند رخت‌های متعدد و در مدل‌های متنوع وجود دارد که پاسخگوی زندگی آپارتمان نشینی است.

رایج‌ترین انواع بند رخت

بند رخت سنتی

بند رخت تاشو

بند رخت دیواری

بند رخت سقفی

بند رخت آویز شوفاژی

جایگاه بند رخت تاشو در لوازم خانگی

 

همان‌طور که اشاره شد، تنها شباهت بند رخت‌های امروزی با بند رخت‌های قدیمی، عنوان آن‌هاست، وگرنه از نظر ساختاری هیچ شباهتی ندارند و تنها شباهت آن‌ها شاید این باشد که البسه بر روی آن‌ها پهن می‌شود. ممکن است برخی‌ها موافق استفاده از بند رخت‌های امروزی که اصطلاحاً به آن‌ها بند رخت‌های مدرن می‌گویند نباشند، اما در هر صورت چنانچه زندگی آپارتمانی را برگزینیم، ناگزیر از پذیرش این مدل بند رخت‌ها نیز هستیم.

 

 

رایج‌ترین انواع بند رخت

اگر بخواهیم در یک دسته‌بندی کلی، رایج‌ترین نوع از بند رخت‌هایی که امروزه با توجه به شرایط محیط زندگی در آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند را نام ببریم، به عنوان نمونه می‌توان به بند رخت‌های زیر اشاره کرد که هر یک دارای قابلیت‌های خاص خود هستند.
البته مدل‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، تنها مدل‌هایِ موجود نیستند، بلکه مدل‌هایی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و قصد ما هم بر این بوده است تا رایج‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم.

 

 

بند رخت سنتی

منظور از بند رخت سنتی، همان چند متر طناب ساده‌ای است که در حیاط و یا بالکن، با میخ به دو طرف دیوار نصب می‌شود. این بند رخت‌ها همان‌طور که اشاره شد، مناسب خانه‌هایی است که دارای حیاط و یا بالکن نسبتاً بزرگی هستند.

 

 

بند رخت تاشو

بند رخت تاشو یکی از مدل‌هایی است که در قیاس با سایر مدل‌های آپارتمانی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل به دلیل قابلیت تاشوندگی، مناسب آپارتمان‌ها و خانه‌های بدون حیاط است. جنس بدنه بند رخت تاشو بیشتر از آلومینیوم و استیل می‌باشد. نوع جنس آن‌ها تأثیر مستقیمی بر کیفیت و نیز قیمت آن‌ها دارد.

 

 

بند رخت دیواری

این مدل از بند رخت، نوعی دیگر از مدل‌های بند رخت می‌باشد که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد. این مدل دارای انواع مختلفی است که می‌توان به 3 مدل مرسوم از آن اشاره نمود :

 

بند رخت

 

بند رخت دیواری ریلی :

این مدل به صورتی است که قسمت انتهایی آن به دیوار وصل می‌شود و قسمت جلوی آن با یک اهرم تنظیم می‌شود. این مدل به صورت ریلی باز و جمع می‌شود.

بند رخت دیواری کشویی :

این مدل به دلیل نوع موادی که در ساخت آن به کار رفته است، این قابلیت را دارد تا همانند یک کشو از محفظه خود خارج شده و مورد استفاده قرار بگیرد. این مدل معمولاً از ترکیب آلومینیوم، ابریشم مصنوعی و پلاستیک ساخته می‌شود. به این صورت که برای ساخت بدنه آلومینیوم به کار گرفته می‌شود، برای بندها از ابریشم و برای برخی قسمت‌ها از قطعات پلاستیکی که از مواد پلیمری مرغوب ساخته شده‌اند استفاده می‌شود.

بند دیواری تاشو :

این مدل در یک محفظه معمولاً مستطیل شکل مشابه کمد دیواری قرار می‌گیرد و در هنگام لزوم، نسبت به باز کردن آن اقدام می‌شود. زمانی که قصد استفاده از بند رخت دیواری را ندارید، به راحتی می‌توانید به صورت تاشو آن را جمع کرده و داخل محفظه قرار دهید. در ساخت این بند رخت‌ها معمولاً از استیل استفاده می‌شود.

  

بند رخت سقفی

شاید خیلی مواقع این سؤال پیش بیاید که ممکن است یک آپارتمان دارای بالکن نباشد و یا اینکه حمام فضای کافی برای استفاده از برخی بند رخت‌ها را نداشته باشد، آن زمان چه باید کرد؟ در پاسخ باید گفت که در چنین شرایطی، مناسب‌ترین گزینه، بند رخت سقفی است. حتی اگر نمی‌خواهید که فضای بالکن شما اشغال شود، می‌توان این بند رخت‌ها را از سقف بالکن آویزان و از آن استفاده نمود. البته از نظر مقاومت، نسبت به بند رخت‌های تاشو در حد پایین‌تری قرار دارند.

 

بند رخت

 

 

بند رخت آویز شوفاژی

برخی مواقع حتی اگر حیاط و یا بالکن بزرگی نیز داشته باشید و یا حتی از سایر بند رخت‌ها نیز استفاده کنید، ممکن است به فراخور فصل و یا به دلیل اضطرار، نیاز فوری به خشک شدن البسه داشته باشید. در چنین شرایطی بند رخت آویز شوفاژی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این مدل بند رخت را می‌توان از طریق قلاب‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است به راحتی روی شوفاژ، رادیاتور و … ثابت نگه داشت و البسه را روی آن پهن کرد.
در خصوص بند رخت آویز شوفاژی این نکته را باید اشاره کرد که در واقع این مدل، یک بند رخت مکمل است و قطعاً نمی‌تواند جوابگوی تمامی نیازهای استفاده‌کنندگان باشد، بلکه در مواقع ضروری و نیز در فصول سرد بیشتر کاربرد دارد.

 

بند رخت

 

 

جایگاه بند رخت تاشو در لوازم خانگی

یکی از مدل‌های بند رخت که به آن اشاره‌ای کوتاه کردیم و امروزه به دلیل افزایش چشمگیر زندگی آپارتمانی نسبت به سایر بند رخت‌ها در لوازم خانگی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است، بند رخت تاشو می‌باشد. در کنار این مدل بند رخت، بند رخت دیواری نیز از اقبال خوبی برخوردار است، البته شاید به نحوی بتوان بند رخت دیواری را نیز جزی از خانواده بند رخت‌های تاشو به حساب آورد.

بند رخت تاشو به دلیل قابلیت ویژه‌ای که دارد، به راحتی این امکان را فراهم می‌کند تا پس از استفاده جمع شود و فضای زیادی را اشغال نکند. این مدل از بند رخت‌ها به راحتی در هر جای منزل قابل استفاده هستند. درون حمام، بالکن، اتاق و…

معمولاً این بند رخت‌ها همان‌طور که اشاره شد، از جنس آلومینیوم و یا استیل ساخته می‌شوند. این مدل به صورت یک طبقه، دو طبقه و حتی چند طبقه ساخته می‌شود که عمدتاً دو طبقه‌ها بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرند.

 

برای خرید بند رخت مناسب خود به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کنید.

 

در مدل‌های دو طبقه، طبقه بالایی که طبقه اصلی به شمار می‌آید، برای پهن کردن البسه بزرگ می‌باشد و طبقه پایینی که کوچک‌تر است، برای پهن کردن البسه کوچک مثل لباس نوزادان، جوراب و مواردی این چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع جنس به کار رفته در بند رخت تاشو ، علاوه بر اینکه از زنگ زدگی آن جلوگیری می‌کند، باعث افزایش طول عمر آن‌ها نیز خواهد شد. طبیعتاً مدل‌هایی که در ساخت آن‌ها از استیل استفاده شده است، از نظر قیمتی با مدل‌های آلومینیومی تفاوت دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.