اخبار و مقالات

جایگاه ساندویچ ساز در لوازم آشپزخانه

جایگاه ساندویچ ساز در لوازم آشپزخانه

ساندویچ ساز شاید واژه غریبی برای بسیاری از نسل‌های دهه 60 و ماقبل آن بود. آن زمان پختن غذا به عنوان یکی از تفریحات و البته وظایف مهم هر کدبانویی به شمار می‌آمد. حتی اهمیت این مسئله به حدی بود که آشپزی، به عنوان یکی از معیارهای کدبانو بودن هر خانم خانه‌ای مورد بحث قرار می‌گرفت. البته امروزه هنوز هم هستند بانوانی که آشپزی برای آنان مسئله‌ای مهم به شمار می‌آید.

ساندویچ ساز مناسب در لوازم آشپزخانه

میزان مصرف انرژی

صفحات

میزان ظرفیت

عایق‌بندی حرارتی

نشانگر وضعیت

ساندويچ ساز ساپر

میزان مصرف انرژی مناسب

صفحات جداشونده

عایق‌بندی و ضد لغزش

نشانگر وضعیت

گارانتی 24 ماهه

اما به مرور زمان و با تغییر سبک زندگی به دلیل مشغله‌های فراوان و نیز شاغل بودن زوجین، تغییراتی در سبک آشپزی نیز به وجود آمده است که در این میان نقش تکنولوژی را هم نباید نادیده گرفت.
بسیاری مواقع وقتی خانم خانه خسته از فعالیت‌های روزمره به منزل بر می‌گردد، شاید حوصله چندانی برای آشپزی نداشته باشد، البته هستند بانوانی که علی‌رغم خستگی ناشی از فعالیت‌های روزانه، برای نوع تغذیه و خوراک روزانه خود و اعضای خانواده اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و همیشه پخت غذا و اصطلاحاً غذای خانگی را بر غذاهای دیگر ترجیح می‌دهند.
با تمامی این تفاسیر، بی‌حوصلگی برای آشپزی به جهت مشغله‌ها و خستگی‌های فراوان، امری اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی شاید وجود ساندویچ ساز به عنوان گزینه‌ای برای آماده کردن غذاهایی ساده، مورد توجه بسیاری قرار گیرد.
قطعاً وجود ساندویچ ساز در میان لوازم آشپزخانه امری ضروری و یا معمول نمی‌باشد، اما می‌تواند به عنوان یکی از لوازم آشپزخانه به کمک افرادی بیاید که ترجیح می‌دهند به جای صرف ساعت‌ها وقت برای آشپزی، به سراغ تهیه خوراکی بروند که در کمتر از چند دقیقه آماده می‌شود.
البته همیشه این‌طور نیست که موارد استفاده از ساندویچ ساز صرفاً برای افرادی باشد که وقت یا حوصله آشپزی ندارند، بلکه هستند بسیاری از افراد که با وجود جدیت در آشپزی و پخت غذا، ترجیح می‌دهند از این دستگاه برای تهیه میان وعده و یا عصرانه استفاده نمایند.
زمانی که تصمیم بر این می‌شود تا به هر دلیل حضور ساندویچ ساز را در میان لوازم آشپزخانه بپذیریم و جایگاهی را برای آن در نظر بگیریم، اولین مسئله‌ای که ممکن است ذهن خریداران را به خود مشغول نماید این است که چه مدل یا برندی مناسب است.

ما در این مقاله قصد داریم تا با بیان برخی از ویژگی‌های مهم و ضروری در یک ساندویچ ساز، به شما کمک کنیم تا در انتخاب یک دستگاه مناسب، عملکرد بهتری داشته باشید.

ساندویچ ساز

ساندویچ ساز مناسب در لوازم آشپزخانه

هنگام بررسی و انتخاب یک ساندویچ ساز، قطعاً نمی‌توان به طور قطع مدل خاصی را معرفی نمود، زیرا بهتر یا برتر بودن ساندویچ ساز و یا هر وسیله دیگری، تنها بر اساس نیاز مصرف‌کننده معنا و مفهوم واقعی پیدا می‌کند. ما در ادامه قصد داریم تا برخی از معیارهای مهم در انتخاب چنین دستگاهی را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید بر اساس نیاز خود و بر اساس هر یک از معیارها، در هنگام انتخاب ساندویچ ساز، تصمیم بهتری بگیرید.

معیارهایی که در ادامه بیان خواهد شد، تمامی معیارهای موجود نمی‌باشد، بلکه مهم‌ترین معیارهایی می‌باشد که می‌تواند نمایانگر کیفیت یک ساندویچ ساز مناسب باشد.

میزان مصرف انرژی

اولین نکته‌ای که باید در هنگام خرید این دستگاه‌ها به آن توجه شود، میزان مصرف انرژی و به بیانی توجه به توان مصرفی آن می‌باشد. برخی از مدل‌های موجود در بازار با وجود اینکه دارای ویژگی خاصی هستند و حتی قیمت نسبتاً مناسبی نیز دارند، اما مصرف انرژی بالایی دارند و این ضعفی بزرگ در آن‌ها به حساب می‌آید.
با یک بررسی ساده می‌توان به این مسئله پی برد که به طور میانگین، محدوده توان مصرفی ساندویچ سازهای موجود در بازار (تا زمان نگارش این مقاله) بین 650 تا 1500 وات می‌باشد.
برخی افراد توصیه می‌کنند که ساندویچ سازی مناسب است که مثلاً فلان میزان توان مصرفی را داشته باشد. با تمام احترام برای این عزیزان، باید عرض کنیم که چنین اظهارنظرهایی تا حدی غیر کارشناسانه و غیراصولی است. زیرا توان مصرفی هر دستگاهی را می‌بایست بر اساس میزان کارایی، عملکرد و همچنین میزان ظرفیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد.

برند ساپر، سالهاست با تولید سرویس های آشپزخانه کارآمد و لوازم خانگی با کیفیت موجب شده است که بسیاری از بانوان و تازه عروس های ایرانی با تهیه لوازم خانگی ساپر در سرویس جهیزیه خویش، شادی، لذت و تنوع را در خانه و آشپزخانه خویش لمس نمایند.

برای بازدید از محصولات ساپر به لینک رو به رو مراجعه نمائید. محصولات ساپر

صفحات

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند بیش از هر ویژگی دیگری رضایت خاطر مصرف‌کنندگان را به همراه داشته و این دستگاه را به دستگاهی مورد پذیرش در میان لوازم آشپزخانه تبدیل کند، صفحات ساندویچ ساز است.

مهم‌ترین معیارهایی که عمدتاً برای صفحات ساندویچ ساز در نظر گرفته می‌شود را می‌توان در دو مورد خلاصه نمود:

نچسب بودن 

نچسب بودن صفحات باعث می‌شود تا علاوه بر جلوگیری سوختن و نیز حفظ کیفیت ساندویچ، تمیز کردن آن نیاز به زحمت و صرف وقت زیادی نباشد.

جداشوندگی 

ویژگی مهمی که در هنگام تمیز کردن دستگاه می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، این است که صفحه قابلیت جداشوندگی داشته باشد. به بیانی یکی از ویژگی‌های مهم ساندویچ سازها این است که صفحات آن‌ها جهت شستشو به راحتی جدا شوند.

میزان ظرفیت

میزان ظرفیت ساندویچ ساز ویژگی و معیار دیگری است که در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک گزینه مناسب، حتماً باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. اینکه چه ظرفیتی مناسب است، به نیاز مصرف‌کننده بستگی دارد. ممکن است یک خانواده 2 نفر باشد، خانواده‌ای دیگر 4 نفر و …؛ اکثر ساندویچ سازهای موجود در بازار، به طور میانگین ظرفیتی 2 تا 4 نفر را دارند.

عایق‌بندی حرارتی

عایق بندی بودن ساندویچ ساز، ویژگی دیگری است که می‌تواند خریداران را ترغیب به خرید آن کند. تقریباً دسته‌های تمامی این دستگاه‌ها دارای عایق حرارتی هستند که البته همین مقدار می‌تواند کافی باشد. اما برخی‌ها ممکن است مایل باشند تا دستگاهی را خرید نمایند که تمامی قسمت‌های آن عایق‌بندی شده باشد.
پوشش بدنه ساندویچ ساز با عایق حرارتی عاملی می‌باشد تا حرارت زیادی به سطوحی که دستگاه بر روی آن قرار گرفته منتقل نگردد و هنگام باز کردن درب آن، نگرانی خاصی از بابت سوختی دست وجود نداشته باشد.

نشانگر وضعیت

روش استفاده از ساندویچ ساز بسیار ساده می‌باشد. یکی از ویژگی‌هایی که این سادگی را بیش‌ از پیش افزایش می‌دهد، وجود چراغ‌هایی به عنوان نشانگر وضعیت می‌باشد که نشان‌دهنده روشن بودن و نیز آماده بودن دستگاه جهت قرار دادن ساندویچ‌ها می‌باشد.

ساندویچ ساز

ساندويچ ساز ساپر

یکی از برندهای معتبر ساندویچ ساز موجود در بازار، برند ساپر می‌باشد. نقطه عطف حضور این برند در میان سایر برندهای تولیدکننده چنین دستگاه‌هایی، ساندويچ ساز چهار خانه استيل ساپر مدل SSM-495S می‌باشد که به جرات می‌توان مدعی شد تمامی معیارهای مورد نیاز یک ساندویچ ساز مناسب را دارد.

به عنوان حسن ختام این مقاله، جهت آشنایی شما با ساندويچ ساز چهار خانه استيل ساپر مدل SSM-495S، برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های موجود در آن را به صورت خلاصه بیان خواهیم کرد.

میزان مصرف انرژی مناسب

این مدل از ساندویچ سازهای ساپر، با توجه به ظرفیتی که دارند، یعنی قابلیت تهیه 4 عدد ساندویچ بزرگ ( 8 قطعه ساندویچ کوچک )، دارای توان مصرفی 1200 وات می‌باشد و با برق 220 ولت / 50 هرتز کار می‌کنند.

آشپزخانه مدرن در جهیزیه عروس

صفحات جداشونده

وجود صفحات جداشونده در این مدل از ساندویچ ساز ساپر، باعث سهولت در تمیز کردن و شستشوی آن می‌گردد. ساندويچ ساز چهار خانه استيل ساپر مدل SSM-495S مجهز به چهار صفحه جدا شونده با پوشش نچسب (تفلون) می‌باشد.

ساندویچ ساز ساپر مدل SSM-495S دارای صفحه پخت ساندویچ و صفحه مخصوص گریل می‌باشد. به این صورت که این دستگاه مجموعاً دارای 4 صفحه می‌باشد که دو صفحه از آن برای ساندویچ و دو صفحه دیگر برای گریل می‌باشد.

عایق‌بندی و ضد لغزش

بدنه‌این محصول ترکیبی از استیل و پلاستیک با کیفیت می‌باشد که علاوه طراحی زیبا که جلوه خاصی را به همراه خواهد داشت، به دلیل عایق مناسب و نیز قرار داشتن پایه‌های زیرین، علاوه بر جلوگیری از انتقال حرارت، مانع از لغزش آن بر روی سطوح می‌گردد.

نشانگر وضعیت

در این محصول به جهت نمایش وضعیت دستگاه، چراغ‌هایی LED تعبیه گردیده است تا مصرف‌کننده به طور کامل در جریان وضعیت آن قرار بگیرد.

گارانتی 24 ماهه

در کنار تمامی ویژگی‌هایی که ساندویچ ساز ساپر دارد، وجود گارانتی ۲۴ ماهه ساپر باعث گردیده است تا این دستگاه به گزینه‌ای مناسب جهت قرار گرفتن در میان لوازم آشپزخانه هر کدبانوی با سلیقه‌ای تبدیل گردد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *