اخبار و مقالات

جایگاه سرویس ادویه در لوازم آشپزخانه

ست ادویه اورانوس

سرویس ادویه و البته در اصطلاح عامیانه، ظروفی که ادویه‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شوند، شاید بتوان گفت که برابر با خود ادویه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از این منظر که ظروف نگهداری ادویه‌ها می‌توانند بر روی کیفیت آن‌ها اثراتی مستقیم داشته باشند.

زمانی که در خصوص سرویس ادویه یا ظروف نگه‌دارنده ادویه‌ها از اهل فن آن سؤال کنید، اولین چیزی که به شما می‌گویند این است که ادویه‌ها را یا در ظروف فلزی که درب آن‌ها به خوبی بسته شود بریزید و یا در ظروف شیشه‌ای.

چنانچه ادویه‌جات اولاً در ظروف مناسب ریخته شوند و ثانیاً در محیط‌های بسیار گرم و نیز در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید، می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی، بین 12 تا 18 ماه از آن‌ها استفاده کنید.

با توجه همین چند نکته‌ای که اشاره شد، به طور کامل می‌توان پی به جایگاه و اهمیت سرویس ادویه یا ظروف ادویه در حفظ کیفیت ادویه‌ها برد.

در زندگی‌های امروزی، در کنار حفظ کیفیت ادویه‌ها به عنوان چاشنی‌های اصلی غذا، دسترسی راحت، دوام، کیفیت و زیبایی ظروف از جایگاه خاصی در نزد بانوان برخوردار است.

وجود ظروف مناسب و زیبا به عنوان نگه‌دارنده‌های ادویه، علاوه بر ایجاد حس اطمینان بانوان در حفظ کیفیت ادویه‌ها، حس خاصی از رضایت را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

اهمیت سرویس ادویه در لوازم آشپزخانه

سرویس ادویه خواه در شکل امروزی خود و خواه در شکل و شمایل قدیم خود، همواره از اهمیت بالایی در میان لوازم آشپزخانه برخوردار بوده است. شاید برخی‌ها زیاد موافق این نباشند که سرویس ادویه در میان لوازم آشپزخانه از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین دلیل در ادامه به بیان 3 نکته خواهیم پرداخت که به خوبی بیان کننده اهمیت استفاده از ظروف یا سرویس ادویه می‌باشد.

انتخاب درست

شما ممکن است ادویه‌های متعددی را در آشپزخانه خود داشته باشید، از همین رو نیاز است به خوبی بدانید در هر یک از ظروف چه ادویه‌ای ریخته شده است و در موقع نیاز ادویه مناسب را انتخاب کنید. در گذشته خیلی‌ها برای اینکه در مواقع لزوم ظرف مورد نیاز ادویه را انتخاب کنند، روی ظروف برچسب‌هایی می‌زدند و بر روی آن نام ادویه را می‌نوشتند، حتی در خیلی از مواقع که برچسب بر روی درب ظروف زده می‌شد، به دلیل اینکه ممکن بود درب ظروف با یکدیگر جابه‌جا شوند، بارها بانوی خانه را دچار سردرگمی می‌کرد.
قطعاً وجود ظروف ادویه مناسب و با کیفیت که ادویه ‌های درون آن به طور کامل مشخص باشد، گزینه فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

 

به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید سرویس های چند پارچه برای لوازم آشپزخانه خود به فروشگاه اینترنتی هومیکسوم مراجعه کنید.

 

دسترسی راحت

در کنار اینکه شما به درستی بدانید که هر ادویه در کدام ظرف قرار دارد، دسترسی راحت به آن‌ها نیز نکته مهم دیگری است که باید در انتخاب ظروف ادویه خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. یک آشپز ممکن است به دفعات از ادویه‌های مختلف استفاده کند، به همین دلیل نیاز است تا این ادویه‌ها به راحتی در دسترس وی باشند و هر بار برای استفاده از ادویه مورد نیاز به سراغ کابینت ها نرود.

زیبایی

این روزها سبک زندگی مقداری متفاوت از گذشته هاست. در گذشته خیلی‌ها ادویه‌جات را در ظروفی مثل قوطی‌های شیر خشک، شیشه‌های مربا و … نگهداری و آن‌ها را درون کابینت ها قرار می‌دانند تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار دهند. اما امروزه این گونه ظروف دیگر جایگاهی در آشپزخانه ندارند.
ظروف نگه‌دارنده ادویه علاوه بر رسالت اصلی خود، یعنی نگهداری سالم ادویه‌ها و نیز دسترسی راحت به آن‌ها، وظیفه‌ی دیگری را نیز یدک می‌کشند که شاید بتوان اهمیت آن را هم پای رسالت اصلی این ظروف دانست و آن چیزی نیست جز به ارمغان آوردن زیبایی برای آشپزخانه.
امروزه وجود سرویس‌های گوناگون ادویه، این امکان را فراهم آورده است تا علاوه بر کمک به آشپز برای تشخیص درست ادویه مناسب و نیز دسترسی راحت به آن‌ها، در کنار سایر لوازم آشپزخانه زیبایی چشم‌نوازی را نیز برای فضای آشپزخانه به ارمغان آورد.

 

برای خرید ست 7 پارچه جا ادویه اورانوس، این وسیله کارآمد به لینک رو به رو رفته و لذت خریدی دلچسب را با خود به همراه داشته باشید. 

ست 7 پارچه جا ادویه اورانوس

 

 

ست ادویه اورانوس

 

سرویس ادویه اورانوس

با توجه به نکاتی که در خصوص اهمیت سرویس ادویه در لوازم آشپزخانه بیان شد، در طراحی و ساخت سرویس ادویه اورانوس تلاش شده است تمامی ویژگی‌های لازم در نظر گرفته شود تا گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در میان لوازم آشپزخانه کدبانوان ایرانی باشد.
در ساخت سرویس ادویه اورانوس نکات برجسته‌ای رعایت شده است که شاید در نگاه اول به چشم نیایند، اما با مقداری دقت، می‌توان وجود چنین ظرافت‌هایی در طراحی و ساخت آن را نشان از اهمیت و توجه سازندگان آن به مصرف‌کنندگان دانست. در ادامه این ویژگی را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

استفاده از شیشه در ساخت

در ساخت سرویس ادویه اورانوس، از شیشه استفاده شده است تا بتواند در قدم اول 2 ویژگی ضروری ظروف ادویه مناسب را به روشنی تبیین نماید:

• ویژگی اول :

همان‌طور که اشاره شد، ظروف شیشه‌ای می‌توانند کیفیت ادویه‌جات را به مدت طولانی‌تری حفظ کنند.

• ویژگی دوم :

استفاده از شیشه باعث می‌شود تا نوع ادویه درون ظروف مشخص باشد و مصرف کننده به راحتی بتواند ادویه مورد نیاز خود را انتخاب کند.

استند مناسب

در طراحی سرویس ادویه اورانوس، یکی دیگر از نکاتی که به ظرافت تمام مورد توجه قرار گرفته است، ساختار استند یا پایه‌ای است که هر یک از ظروف ادویه درون آن قرار می‌گیرد. در ساخت این استند، علاوه بر طراحی زیبایی که در نظر گرفته شده، این نکته در طراحی لحاظ گردیده است که به گونه‌ای باشد تا محتویات هر یک از ظروف ادویه پس از قرار گرفتن در درون استند، کاملاً مشخص باشد تا آشپز بتواند ظرف ادویه مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب کند.

درب بازشو

ویژگی قابل ذکر دیگر در طراحی و ساخت سرویس ادویه اورانوس، درب پیچی ظروف است که به راحتی قابل باز و بسته شدن هستند و بر خلاف بسیاری از ظروف موجود در بازار، با چرخشی کوچک به طور کامل باز یا بسته می‌شود و این باعث می‌گردد تا هنگام بستن درب ظروف نیاز به فشار زیادی نباشد، زیرا فشار زیاد به مرور باعث خراب شدن درب شود.

تنوع رنگ، راحت پاش بودن، قیمت مناسب، کیفیت بالا و … از دیگر ویژگی‌های سرویس ادویه اورانوس است که باعث گردیده هر کدبانوی ایرانی را مجاب کند تا برای یک‌بار هم که شده، تجربه استفاده از آن را از دست ندهد.

سازندگان سرویس ادویه اورانوس در تلاش هستند تا به طور مداوم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در طراحی و ساخت مدل‌های جدید سرویس ادویه، علاوه بر حفظ کیفیت آن، ارمغان تازه‌ای را برای لوازم آشپزخانه هر ایرانی به همراه آورند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.