اخبار و مقالات

ویژگی همزن خوب در لوازم آشپزخانه

همزن برقی

برخی مواقع برای اینکه کیفیت یک غذا یا دسر به کیفیت مطلوب و دلخواه برسد، نیاز است تا مواد اولیه به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. ممکن است هر یک از ما بارها این مسئله را تجربه کرده‌ایم که زمانی نیاز به مخلوط کردن موادی داشته‌ایم و به دلیل سختی این کار، به خود قول داده‌ایم تا در اولین فرصت نسبت به تهیه یک همزن اقدام کنیم.

همزن یکی از وسایل آشپزی است که می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای در میان لوازم آشپزخانه برخوردار باشد. وظیفه همزن، همان‌طور که از عنوانش پیداست، بهم زدن، نرم کردن و مخلوط کردن مواد مورد نیاز برای تهیه غذا و یا دسر می‌باشد.

 

انواع همزن

بهترین همزن برقی

همزن ساپر

 

 

انواع همزن

اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی برای انواع همزن‌های موجود در بازار قائل شویم، می‌توان همزن‌ها را در 2 دسته کلی قرار دارد، همزن مکانیکی (دستی) و همزن برقی.

همزن مکانیکی که در اصطلاح عامیانه با نام‌های همزن دستی و همزن غیر برقی نیز شناخته می‌شود، یک همزن غیربرقی می‌باشد که نیاز به انرژی برق ندارد و از طریق صرف انرژی فیزیکی کار می کند. همزن مکانیکی (همزن دستی) خود دارای انواع متعددی است که از رایج‌ترین انواع آن‌ها می‌توان به دو مدل ساده و چرخشی اشاره نمود.

 

همزن برقی

 

همزن برقی که در اصطلاح به آن میکسر نیز می‌گویند، یکی از لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه به شمار می‌آید که به قصد هم زدن و یکنواخت کردن تمامی موردی که با یکدیگر مخلوط شده‌اند به کار می‌رود. البته لازم به ذکر است که همزن‌ها یا میکسرها علاوه بر مصارف خانگی، مصارف صنعتی نیز دارند که موضوع بحث ما، همزن‌های خانگی می‌باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیز سختی استفاده از همزن‌های دستی، استفاده از همزن‌های برقی بیشتر شده است. همزن‌های برقی علاوه بر راحتی و آسایشی که به همراه دارند، در مخلوط و یکنواخت کردن مواد عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با همزن‌های غیر برقی (مکانیکی) دارند.
همزن‌های برقی نیز مشابه همزن‌های غیر برقی دارای انواع متعددی هستند که مهم‌ترین انواع آن‌ها را برای مصارف خانگی می‌توان در دو مدل خلاصه نمود،

همزن رومیزی و همزن دستی

همزن‌های برقی رومیزی که به آن‌ها همزن برقی کاسه دار نیز می‌گویند، دارای پایه هستند و هنگام استفاده ثابت هستند، اما همزن‌های برقی دستی قابلیت حرکت در حین کار را دارند و استفاده‌کننده می‌تواند آن را به دست بگیرد.

 

 

بهترین همزن برقی

یکی از سؤالات همیشگی مصرف‌کنندگان لوازم برقی و لوازم آشپزخانه این است که چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟ این سؤال در خصوص همزن و به خصوص همزن برقی نیز وجود دارد و بسیاری این سؤال را می‌پرسند.
برای پاسخ به این سؤال در خصوص همزن و سایر لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی، باید بگوییم قبل از هر چیزی، بهتر یا برتر بودن همزن، بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد. ممکن است شما مایل باشید در کنار سایر لوازم آشپزخانه خود، از همزنی استفاده کنید که علاوه بر کاربردی بودن، جلوه خاصی را نیز به آشپزخانه شما بدهد، در این صورت طبیعی است که از همزن برقی رومیزی استفاده شود. اما برخی دیگر ممکن است فقط کاربردی بودن همزن را مدنظر داشته باشند، که در این صورت، همزن دستی می‌تواند تا حدی با همزن رومیزی برابری کند.
اما در کنار نوع نیاز و سلیقه خریدار، می‌بایست برخی از ویژگی‌هایی را که یک همزن را به همزنی مناسب تبدیل می‌کند نیز آشنا باشیم. به همین جهت در ادامه و به صورت مختصر برخی ویژگی‌های یک همزن مناسب را بیان خواهیم کرد و توصیه می‌کنیم هنگام خرید، از این ویژگی‌ها غافل نشوید.

• دوام و کیفیت:

دوام و کیفیت موتور و جنس بدنه همزن، اولین ویژگی مهمی است که هر خریداری می‌بایست نسبت به آن حساسیت بالایی داشته باشد.

• جنس کاسه:

این مورد در خصوص همزن‌های کاسه‌ای می‌باشد. با توجه به تماس مداوم کاسه با مواد، جنس، کیفیت و دوام آن بسیار حائز اهمیت است. عمدتاً در تولید کاسه‌های همزن، از پلاستیک یا استیل استفاده می‌شود، که توصیه بر این است ترجیحاً از کاسه‌های استیل استفاده شود.

• توان و سرعت:

دستگاه همزن باید از توان و قدرت مناسبی برخوردار باشد تا با توجه به نوع مواد، عمل مخلوط شدن به راحتی صورت بگیرد. همچنین تنظیم میزان سرعت نیز بسیار حائز اهمیت است. زیرا برخی از مواد نیاز است با سرعت بالایی مخلوط شوند و برخی دیگر با سرعتی ملایم‌تر. بر این اساس، نیاز است تا همزن قابلیت تنظیم سرعت را دارا باشد.

• وزن:

این مورد در خصوص همزن‌های دستی بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا سنگین بودن بیش از حد یک همزن می‌تواند باعث خستگی دست شما شود.

• نظافت و شستشو راحت:

تمامی بخش‌های همزن که در تماس با مواد هستند، می‌بایست به راحتی قابل شستشو باشند. توصیه می‌شود در انتخاب همزن، از این مسئله اطمینان حاصل کنید بخش‌هایی از همزن که با مواد در تماس هستند، قابلیت جداشوندگی داشته باشند.

• تیغه ها:

اصلی‌ترین بخش همزن‌ها که با مواد در تماس هستند، تیغه ها می‌باشد. تیغه ها از 2 منظر قابل بررسی است:

1- کیفیت و مقاومت :

کیفیت و مقاومت تیغه ها یکی از کلیدی‌ترین نکاتی است که در هنگام انتخاب همزن، نیاز است مورد توجه قرار گیرد. معمولاً در ساخت تیغه ها از موادی چون پلاستیک، استیل و کروم استفاده می‌گردد که طبیعتاً استیل و کروم دارای کیفیت و مقاومت بالاتری هستند.

2- مدل تیغه:

با توجه به کاربرد همزن‌ها برای مخلوط کردن مواد مختلف، نیاز است تا با توجه به نوع مواد، از تیغه های متفاوت نیز استفاده شود. معمولاً برندهای معتبر، تیغه های متنوعی را به خریداران ارائه می‌نمایند.

 

 

همزن ساپر

با توجه به تمامی معیارها و ویژگی‌هایی که نیاز است در هنگام انتخاب یک همزن مناسب مورد توجه قرار گیرید، به عنوان بخش پایانی این مقاله، قصد داریم تا یکی از برندهای همزن موجود در بازار که به دلیل وجود امکانات کم نظیر توانسته است اقبال خوبی را به سوی خود جلب نماید، خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

 

همزن ساپر

 

همزن ساپر مدل SHMB-600S

این مدل از همزن ساپر، از خانواده همزن‌های کاسه‌ای به شمار می‌آید. این مدل با توجه به نوع ساختاری که دارد، از 2 بخش تشکیل شده است: همزن و پایه.
وجود قابلیت تنظیم سرعت در این مدل از همزن ساپر، اطمینان خاطر از مخلوط شدن مناسب و یکنواخت مواد را برای مصرف‌کننده به همراه خواهد داشت. وجود تیغه های متعدد به جهت کاربردهای گوناگون، از ویژگی‌های دیگر همزن ساپر مدل SHMB-600S می‌باشد.
استیل بودن کاسه همزن، باعث می‌گردد تا علاوه بر دوام آن، این اطمینان نیز حاصل شود تا به مرور زمان و با استفاده مکرر از همزن، هیچ‌گونه خوردگی در آن ایجاد نشود. برخلاف کاسه‌های پلاستیکی که ممکن است به مرور دچار بوگرفتگی مواد شوند و بر روی کیفیت مواد اثر منفی بگذارند، وجود کاسه استیل از روی دادن این مشکل جلوگیری می‌کند.
به‌کارگیری رنگ‌های نقره‌ای و مشکی در تولید این دستگاه، می‌تواند رضایت خاطر هر خریداری را از نظر ظاهری و جلوه بخشیدن به فضای آشپزخانه به همراه داشته باشد.

 

همزن ساپر

 

همزن ساپر مدل SHM-450S

این مدل از همزن‌های ساپر که از سری همزن‌های دستی می باشد، مشابه همزن ساپر مدل SHMB-600S، دارای امکانات متعدد و ویژه‌ای است که باعث می‌شود تا در میان همزن‌های موجود در بازار، به گزینه‌ای مطمئن و قابل اطمینان تبدیل شود.

در کنار تمامی ویژگی‌هایی که در همزن ساپر مدل SHMB-600S به آن‌ها اشاره گردید، به دلیل اینکه همزن ساپر مدل SHM-450S یک مدل دستی می‌باشد، وزن مناسب آن در مقایسه با توان و سرعتی که دارد، آن را به محصولی منحصربه‌فرد تبدیل نموده است.

وجود دکمه توربو در همزن ساپر مدل SHM-450S این اطمینان را به خریدار می‌دهد که هیچ‌گونه نگرانی برای مخلوط کردن مواد گوناگون نداشته باشد.

همزن ساپر مدل SHMB-600S و همزن ساپر مدل SHMB-450S به عنوان دو مدل از مدل‌های همزن ساپر، از حضور در بازار لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه، به دلیل وجود امکانات متعدد، کیفیت بالا و نیز قیمتی مناسب در قیاس با امکانات و کیفیت برتر آن، توانسته‌اند توجه ویژه مصرف‌کنندگان را به سوی خود جلب نماید.

 

برای خرید این محصول کارآمد و پرطرفدار در فروشگاه اینترنتی هومیکسوم به لینک رو به رو مراجعه کنید. همزن ساپر مدل SHMB-600S

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.